Thursday, May 4, 2017

Cegah batu karang berulang dengan makanan tambahan dan gaya hidup yang sihat.

Batu karang adalah masalah kesihatan yang boleh dicegah dengan melakukan sedikit  perubahan hidup. Walau bagaimanapun, pulih daripada masalah ini tidak bererti dijamin untuk tidak berulang lagi.


Peratus untuk bekas pesakit menghidapi batu karang semula selepas 10 tahun adalah sebyk 50%.



Jadi tabiat pemakanan yang sihat secara konsisten serta mengamalkan makanan tambahan atau supplemen yg semulajadi membantu untuk mencegah batu karang daripada berulang.


Hari ni kak enan nak kongsikan aupplement shaklee yang membantu mencegah batu karang daripada berulang yang terdiri daripada :


Vivix adalah suplemen anti radang yang sangat baik untuk mengurangkan keradangan yang disebabkan oleh radikal bebas yang boleh menyebabkan pembentukan batu karang. Vivix juga suplemen anti penuaan yang terbaik di dunia yang terbukti boleh mengurangkan risiko penyakit kronik.


Supplemen B-Complex ini bersifat anti stress dan membantu menenangkan  serta memberi tenaga. Ia membantu menurunkan bahan oksalat (oxalate) yang membentuk batu karang.


Vitamin C Sustained Released ini juga diambi untuk meningkatkan keasidan dalam urin kerana batu karang tidak mudah terbentuk dalam urin yang berasid.


Pengambilan Ostematrix ini memang perlu untuk mencukupkan jumlah kalsium dalam tubuh agar dapat mencegah tahap oksalat meningkat sekiranya pengambilan kalsium tak mencukupi. Tak perlu bimbang kerana magnesium yang terdapat dalam ostematrix ini bertindak sebagai pemangkin untuk memastikan penyerapan maksimum kalsium oleh tubuh.


Pengambilan alfalfa complex ini sesuai untuk mengurangkan infeksi dan inflamasi yang berlaku akibat batu karang.


Carotomax ini juga berfungsi membantu mempercepat penyembuhan luka di bahagian urinari yang terluka oleh batu karang. Bagus juga untuk menghalang infeksi dari berlaku.


Ramai yang mengabaikan pengambilan Performance Drinks Shaklee ini. Kandungan sitrat di dalamnya membantu mencegah batu karang disamping mencukupkan jumlah air yang diperlukan oleh tubuh dalam sehari. Paling penting, ianya bebas gula dan tidak berkarbonat! Minumlah tanpa was-was!


Jadi jika anda tidak mahu sakit batu karang berulang kembali amalkan lah gaya hidup yg lebih sihat dan amalkan pemakan yg sihat serta mengambil supplement yg membantu untuk.mencegah penyakit ini.


Untuk info lanjut tentang supplement shaklee boleh sj hubungi kak.enan ye.. Anda akan dikonsult dengan percuma serta penuh kasih..insyaAllah... 😁😁


posted from Bloggeroid

No comments: