Tuesday, May 16, 2017

5 perbezaan yang membuatkan vitamin c shaklee sangat istimewa dan berkesan.

Tahukah kawan-kawan.....Vitamin c shaklee adalah berbeza dengan vitamin c yang berada dipasaran di luar sana. Apa yang membezakannya membuatkan vitamin c shaklee sangat istimewa.



5 perbezaan yg membuatkan vitamin c shaklee sangat istimewa iaitu :


1. Vitamin C Shaklee BUKAN vitamin sintetik

- Vitamin yang ada di Shaklee semuanya terdiri daripada vitamin natural-termasuklah Vitamin C. Tahukah anda bahawa Vitamin C sintetik mempunyai kesan antioksidan dan pro-oksidan dalam masa yang sama! Bermakna walaupun ia menghapuskan radikal bebas dalam tubuh, pada masa yang sama ia juga menghasilkan radikal bebas! Sangat bahaya tau...

2. Vitamin C Shaklee bersifat
'Sustained Release'/ pelepasan masa berfasa

- Saat anda memakan Vitamin C Shaklee (500mg), anda akan mendapat manfaatnya berterusan lebih kurang selama 5 jam! Ini adalah kerana, ia akan dilepaskan sebanyak 100mg bagi setiap 1 jam. Bermakna anda akan mendapat manfaatnya selama 5 jam tanpa henti.



3. Satu tablet Vitamin C Shaklee (500mg) bersamaan dengan 7 setengah biji oren

- Bayangkan dengan hanya memakan 1 biji tablet Vitamin C Shaklee, anda mendapat manfaat seperti anda memakan 7 setengah biji oren setiap hari! Hebat kan?

4. Vitamin C Shaklee mengandungi "bioflavonoids".

- Tahukah anda bahawa vitamin C sintetik tidak mempunyai bioflavonoids? Ianya cuma semata-mata asid askorbik sahaja. Bermakna ia tidak mampu bertindak seperti vitamin C yang sebenar.

Bioflavonoids adalah pigmen tumbuhan-tumbuhan yang dijumpai banyak di dalam buah-buahan sitrus. Ia membantu dalam penyerapan vitamin C sepenuhnya dan memelihara vitamin C itu sendiri daripada oksidasi. Dan ya,Vitamin C Shaklee ada bioflavonoids!

5. Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.

- Semua yg dihasilkan adalah daripada semulajadi.


Ujian klinikal telah membuktikan  vitamin c didalam 2 tablet vitamin shaklee (didalam jurang masa 5 jam) mampu kekal didalam plasma darah kita selama 24 jam.


Setiap tablet mengandungi 120mg bioflavonoid (25% dari bioflavonoid, diekstrak dari kulit buah) yg juga dikenali sebagai vitamin c complex. Ia mempunyai kemampuan meningkatkab keberkesanan vitamin c didalam tubuh kita , melegakan inflamasi , menentang infeksi bakteria dan radikal bebas.


Untuk dapatkan sustainable release vitamin c shaklee ini boleh saja hubungi kak enan ye :


posted from Bloggeroid

No comments: