Monday, March 6, 2017

Pulihkan sel-sel kanser dengan bantuan vivix.

Sedih sungguh kan bila org yg kita tengok sihat jer selama ni tetiba dapat berita dapat kanser stage 4...😭😭😭 dan doktor plak sahkan yg hayatnya tak lama..dlu jarang2 kita dengar penyakit kanser ni tapi sekarang ni macam.dah biasa kan..tahu2 lak dah stage 3 atau 4...huhuhu..allahu...berat nya rasa hati bila dengar kan...



Apa sebabnya ye kanser atau penyakit2 yang bermacam-macam yang kita dengar sekarang nikan?..

Ok hari ni kak enan nk berkongsi ilmu tentang sel-sel didalam badan kita. Kenapa kita perlu jg dan bagaimana kita nak jaga agar dalam badan kita hanya ada sel-sel yg sihat..

.

Tahukah kawan-kawan dalam badan kita ada sel-sel hidup yg juga hidup seperti kita ; makan,berkumuh dan membiak. Dr kita didalam rahim ibu lagi sel-sel ini telah hidup dalam badan kita sehingga sekarang,menjalani rutin macam kita ,bila sampai usia matang dan tua dia akan mati dan mengganti sel-sel baru yang lebih sihat .bukan satu sel ye malah beribu-ribu sel didalam badan kita ni...



Akibat dr pencemaran udara,toksin ,bahan kimia ,radikal bebas ,radiasi dan kecederaan ,trauma sel-sel didalam badan kita boleh mati sebelum usianya. Malah boleh tercedera dan rosak. Proses sel yg mati  atau tercedera ini dipanggil necrosis. Sel-sel yang rosak ini mampu untuk membaiki dirinya . DAN  jika sel yang rosak ini tak dapat dibaiki dia akan terus ke proses semulajadinya yg dipanggil apoptosis iaitu menghantar dirinya ke tpt sel dimatikan.

.

Akibat dr faktor-faktor luaran tadi seperti radikal bebas ini..sel-sel didalam badan  tidak melalui proses kehidupan semulajadinya.. Sel-sel yang rosak tidak melalui proses apotosis malah ia menduplicate sel-sel yang telah mengalami kerosakan ini ,membiak dan membiak maka terhasil sel-sel yang cacat lebih byk didalam bdn kita,maka sel-sel inilah yang akan menjadikan sel kanser. 



Jadi pentingnya kita menjaga kesihatan dr peringkat awal dan dalaman lagi terutama dr segi kesihatan sel-sel kita. Disinilah Vivix memainkan peranan yang sangat penting.

.

Kenapa kak enan kata vivix terbaik? Sebabnya vivix mempunyai 4 mekanisma yang penting dalam menjaga dna sel agar lebih sihat iaitu 

➡pembaikan sel

➡perlindungan sel

➡tenaga sel

➡prestasi sel

.

Vivix yang mengandungi polifenol dan resveratrol yang mampu bertindak sebagai sistem imunisasi untuk memelihara sel-sel daripada jangkitan maupun membiak sel-sel yang cacat.



Vivix yang mengandungi resveratrol ini mampu membina daya ketahanan terhadap kanser melalui 3 fasa iaitu :

1. Fasa 1 - mengurangkan kerosakan sel-sel sihat akibat serangan agen2 karsinogenik.

2. Fasa 2- mengaktifkan gen sirtuin 1 untuk menghalang pertumbuhan sel kanser.

3. Fasa 3- mempercepatkan kadar kematian sel-sel kanser.



Nah inilah sebab kenapa kak enan sering mengesyorkan Vivix pada setiap mereka yang ingin tingkatkan kesihatan dan ingin melawan kesakitan serta ingin berikhtiar agar kembali sembuh dari penyakitnya.

Betapa bernilainya kesihatan itu apabila sudah jatuh sakit ..

Jadi sebelum terlambat ubah gaya hidup kita ,tingkatkan kesihtan kita dan amalkan VIVIX sebelum terlambat.



Vivix sesudu setiap hari untuk lebih sihat,menghalang kanser dan kekal awek muda juga...

.

Dapatkan dari kak enan untuk info lanjut tentang vivix ye .πŸ’01120757343 .

posted from Bloggeroid

No comments: