Wednesday, March 8, 2017

Kurangkan gula dalam darah dan risiko komplikasi diabetes dengan ESP SHAKLEE.

Diabetes atau kencing manis adalah salah satu pembunuh senyap dikalangan rakyat malaysia. Menakutkan bukan?
Ia datang dalam pelbagai faktor terutama dari segi gaya hidup,pemakanan dan juga keturunan.


.

Diabetes berlaku dimana tahap gula didalam darah lebih tinggi dari paras normal. Diabetes terjadi apabila pankreas didalam badan tidak lagi menghasilkan insulin atau badan tidak boleh menggunakan insulin sendiri. Dengan berkesan. Jadi bila jadi gini ramailah yang terpaksa menyucuk insulin sendiri.

.

Makanan yang kita makan akan bertukar kepada gula dalam badan kita. Insulin akan digunakan untuk menbawa gula dalam saluran darah ke dalam sel dan tisu ,dimana ia akan digunakan untuk bahan bakar.

.

Apabila berlaku kekurangan insulin ,gula tak boleh dibawa ke dalam sel dan tisu,maka paras gula dalam badan akan meningkat . Ini akan merosakan sel yang memerlukan glukosa untuk bahan bakar dan akan merosakkan organ dan tisu yang didedahkan kepada tahap glukosa yang tinggi.

.

ESP DAN DIABETES

*



tahukah kawan-kawan didalam badan kita ada non essential amino asid . Iaitu dimana hati manusia menghasilkan 80% asid amino ,dan 20% lagi diperolehi dari diet seharian kita.

.

Hati kita menghasilkan asid amino : alaine arganine,aspartic asid,citrulline ,cystine,gamma amino asid,glutamine,glycine,ornithine,proline ,serine,taurine,tyrossine ..

Perghhh...agak2 boleh ingat tak...πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Tapi itulah semua asid amino yg dihasilkan oleh hati kita dimana setiapnya ada fungsi tersendiri. Dan  salah satu asid amino iaitu arganine berfungsi membantu mengurangkan rintangan insulin dan mengawal paras glukosa dalam badan kita. Berkait rapat dengan diabetes.

.

Manakala 20%essential amino yg perlu kita dptkan dr diet pemakanan harian kita ialah  histidine,isoleucine,leucine,lysine,methionine,phenylalanine,threorine,trytophan dan valine. 9 essential asid amino ini terdapat didalam ESP SHAKLEE dan makanan yg turut ada ke 9 asid amino ini ialah daging namun daging mempunyai lemak yang tinggi.


Bagaimana ESP membantu Pesakit DIABETES?

***

Mereka yang mempunyai diabetes perlu mengawal corak pemakanan agar tidak mengalami  hiperglikemia yang berkait rapat dengan kerosakan berpanjangan tubuh badan serta kegagalan pelbagai organ dan tisu.

.

Esp adalah minuman soya non -gmo yang ber glisemik indeks yang rendah. Jadi ia boleh membantu tubuh pesakit diabetes mengawal kandungan gula dalam darah dan akan mengurangkan risiko komplikasi.

Malah esp juga mengandungi 9 asid amino lengkap yang sangat diperlukan oleh tubuh badan kita bg melengkapkan keperluan 20% asid amino dari diet pemakanan harian.

.

Esp mengandungi asid amino isoleucine dan leucine yang mampu mengawal gula dalam darah untuk sintesis hemoglobin bagi menghasilkan tenaga..

.

Kajian mendapati pesakit diabetes yang mengikuti diet 'low glisemix indek' selama 6 bulan mempunyai gula dalam darah yang lebih baik dan kurang berisiko untuk sakit jantung berbanding pesakit diabetes yang mengikut diet2 lain.

.

Wah ...jadi terbukti ESP SHAKLEE sangat membantu untuk mereka yang ingin mengawal kandungan gula dalam darah dan ingin mengurangkan risiko komplikasi diabetes .

.

Jadi dapatkan esp sekarang sebagai makanan tambahan bagi melengkapkan keperluan asid amino anda dan sebagai makanan tambahan untuk tingkatkan kesihatan kita.



Roger kak enan untuk info lebih lanjut ttg ESP ..oh ye bukan pesakit diabetes je boleh amalkan ESP ni..mereka yang ingin cantik,inginkan tenaga ,ibu menyusu dan ibu didalam pantang juga boleh amalkan ESP ni ye.banyak sangat benefitnya..



Roger kak enan disini ye.. ➡01120757343



#tsunamishaklee #pengedarshakleeperlis #pengedarshakleegerik #shakleekangar #shakleegerik 

posted from Bloggeroid

No comments: