Monday, March 13, 2017

Jujur landasan dalam urusan perniagaan untuk berjaya.

Dalam setiap perhubungan maupun urusan harian ada satu sifat yang memainkan peranan yang sangat penting. Ia berkait rapat dengan banyak perkara didalam urusan kehidupan. Tanpa ia akan rosak perhubungan yang dibina walaupun telah sekian lama.

.

Itulah kejujuran.. Kejujuran sering kali dikaitkan didalam apa jua perjalanan dalam kehidupan kita. Sama da kejujuran dalan perhubungan kekeluargaan ,jujur dengan Allah, Jujur dengan diri sendiri ,jujur dalam perniagaan ,jujur dengan rakan-rakan dan byk lagi yang berkaitan didalam urusan harian kita.

.

Jujur sangat penting didalam urusan perniagaan dimana apa jua akad beli dalam perniaagaan ni perlu sangat  agar nilai hasil yang kita perolehi itu lebih berkat.

.

Alhamdulillah sebab itu dlm urusan perniagaan jualan online kak enan ni..kak enan sangat tekan kan sifat jujur ni. Apa jua urusan pembelian didalam group bersama2 anak shaklee kak enan, juga pembelian diantara pelanggan kak enan sangat-sangat kak enan jaga. Kerana dengan kejujuran akan lahir perasaan trust orang-orang disekeliling terhadap apa yang kita jual dan apa yang kita kongsikan.

.

Berkongsi info kesihatan yang sebetulnya sangat memainkan peranan dalam urusan jualan online kak enan ni. Sukar rasanya dimaafkan bila kita dapati ada peniaga online yang kurang jujur dalan urusan jual beli kan.? Jadi sebab  itulah jujur menjadi pegangan kak enan .apa yang kita jual kita tahu benefitnya,masalahnya dan jika ia merbahaya pada pelanggan harus sejujurnya memberitahu bahawa ia memang tak sesuai tuk pelanggan tu. 

.

InsyaAllah dr situlah terhasilnya trust atau kepercayaan yang mana lebih membawa kepada kebaikan didalam urusan jual beli kita insyaAllah..

.

Yakin Allah itu ada..jadi jujurla kita berniaga..


#tsunamishaklee #thebestone #omsgroup #pengedarshakleeperlis

posted from Bloggeroid

No comments: