Sunday, February 5, 2017

Pengembaraan , cara untuk kita belajar dan jelajah alam ciptaan Allah dan mensyukuri nikmat Nya.

"Dialah yang menjadikan bumi bagi kamu mudah digunakan, maka berjalanlah merata-rata ceruk rantaunya, serta makanlah dari rezeki yang dikurniakan Allah; dan kepada Allah jualah kamu dibangkitkan semula.."

[al Mulk:15]


Bila hayati ayat ni dan fahami sedalamnya...ya Allah..memang bila kita mengembara,berhijrah dan berjalan ke tempat yang tak pernah kita pergi dan menghayati keindahan alam ciptaan Allah s.w t..kita akan lebih mensyukuri nikmat dan hidup kita...

.

Percutian dan pengembaraan...memang tak dinafikan idaman semua orangla kan... Bila bercuti ke tpt org ni kita belajar mengenali tempat orang ,memahami adat resam dan yang utama  menikmati kejadian alam yang Allah jadikan...betul tak...?

Sebab tu ada pepatah mengatakan jauh berjalan luas pemandangan.


Apa plan kak enan tentang pengembaraan dan percutian tahun 2017 ni?

InsyaAllah kak enan dh masukkan dalam vb kak enan hjg thn lepas lagi..kak enan nk bawa family ke melaka dan pulau pinang. 

.


Dah tentunya kedua-dua tempat ini didalam malaysiakan...insyaAllah..jelajah seluruh negeri tersebut atau pun ke tempat2 bersejarah disamping menikmati keindahan alam yang Allah ciptakan..insyaAllah...

.


Doakan ye hasrat kak enan nk bawa keluarga kak enan jelajah 2 negeri ini tercapai tahun ini ye...dan hujung tahun ini kak enan sekeluarga dapat jejak rumah Allah..yg ini sangat2lah kak enan idamkan ..allahuma A'minn..
insyaAllah..aminn.

.
Ingin mencari supplement shaklee? Hubungi kak enan unt6k info lanjut ye;

posted from Bloggeroid

No comments: