Pages

Wednesday, January 25, 2017

Supplement pencegah gout yang menyakitkan.

APA ITU GOUT?

Gout adalah salah satu penyakit yg terjadi akibat terkumpul nya asid uric pada suatu tempat iaitu sendi pada badan kita dan ia akan menyebabkan berlakunya pembengkakan.


.

Asid uric

=======

Asid uric yang tidak digunakan dibuang nelalui proses dibuah pinggang dan dikeluarkan dari badan melalui proses perkumuhan . Akibat terlampau banyak asud uric dan tidak dibuang dari badan, maka terkumpullah asud uric itu pada sendi-sendi dlm bdn kita terutama nya pada sendi kaki,ibu jari kaki ,sendi tgn dan lutut..


Bagaimana supplement/makanan tambahan membantu masalah gout?
*

Shaklee mempunyai set gout yang membantu untuk mempertingkan kesihatan dan mengurangkan asid uric terkumpul didalam badan yang terdiri dari ;



🌿vivix 

- merupakan tonik anti radang yang membantu menyingkirkan asid uric didalam badan .


🌿omega guard

- merupakan antiradang yang membantu mengurangkan keradangan pada sendi dan bantu menyusutkan bengkak.

-membantu untuk.mengelakkan berlakunya inflammationpada sendi pesakit gout dan sebagai langkah berjaga-jaga sbln bengkak lebih teruk



🌿alfalfa

- membantu menyingkirkan toksin dalam badan . Asid uric merupakan salah satu toksin yg terkumpul didalam badan. Ia membantu tubuh mengeluarkan toksin dari dlm badan.


🌿performance drink

- membantu mempertingkatkan kualiti air didalam badan dan memastikan tubuh swntiasa mengandungi air bagi proses membuang toksin.

.

GOUT akan menganggu perjalanan kehidupan seharian jika tidak dibantu untuk pulih dari awal. Ia boleh melumpuhkan sendi pergerakan anggota tubuh badan dan boleh mengakibatkan pergerakan terganggu.


.

Bantu pulih gout dgn set gout ekslusif.

Untuk info lanjut hubungi;

❤Kak enan 01120757343❤

posted from Bloggeroid

Tuesday, January 10, 2017

6 manfaat kebaikan mengamalkan vitamin c setiap hari

Vitamin c atau nama saintifiknya asid ascorbic merupakan vitamin larut air. Badan kita tidak boleh menghasilkan vitamin c maka kita perlu mendapatkan nya dari makanan kita. Sumber yang kaya dengan Vitamin c sudah tentunya dari buah-buahan dan sayur-sayuran.



Vitamin C shaklee dengan kaedah sustainable release ni sgt memberi manfaat pada tubuh kita kerana ia membebaskan vitamin c kedalam tubuh kita 100gm sejam selama 5 jam untuk 1 tablet vitamin c..canggih kan?
.
Dengan itu vitamin c didalam badan kita akan diserap dengan baik dan kuranglah pembaziran vitamin c yg tak diserap dibuang melalui air kencing.

Mari kita lihat apa manfaat dan kebaikan mengamalkan vitamin c secara konsisten.



Manfaat atau kebaikan sustainable release vitamin c shaklee ;


🍊 membentuk kolagen - vitamin c membantu merangsang pembentukan kolagen . Kolagen merupakan sebatian asas otot,gusi,rangka dan tulang rawan. Maka ianya mampu mengurangkan kedutan dan menghalang otot menjadi lembik.


🍊mengurangkan simptom pendarahan - bila badan kurang vitamin c ,gusi kita mudah berdarah,kulit mudah lebam ,luka pun lambat pulih. Kulit jadi kering ,kasar dan beruam.


🍊meningkatkan siatem imun badan - vitamin c membantu sel darah merah yang sihat untuk.menyerap zat besi dengan lebih baik.

Ianya juga membantu sel darah putih menentang baktetia dan kuman dengan menguatkan sistem imun badan kita.


🍊memerangi kanser - vitamin c merupakan satu-satunya  antioksida yang berkuasa meningkatkan interferon semulajadi badan.. Ia membantu merangsang pengeluaran T-sel melawan sel-sel kanser dan bantu membuang bahan kimia berbahaya dari badan kita dgn berkesan aerta menghapusan radikal bebas sperti sisa toksin bahan kimia dan pencemaran asap rokok.


🍊mencantikkan kulit.- jika konsisten mengambil vitamin c setiap hari ,ia mampu menjadikan kulit lebih cerah.


🍊melambatkan proses penuaan dan menyekat pebentukan pigmen .pigmen penyebab utama kejadian jeragat.


Jadi tak hairan lah jika mereka yang mengamalkan vitamin c secara konsisten memiliki kulit dan kesihatan yang baik. Nah...apa lagi jomla cuba vitamin C Shaklee sekarang juga .

Nak cuba vitamin c shaklee?

Hubungi sj kak enan ye..


posted from Bloggeroid

Komponen utama dalam vivix membantu tingkatkan kesihatan

Jus anggur atau VIVIX dari shaklee adalah campuran unik botani yang terdiri dari anggur muscadine,polygonum cuspidatum, elderberry dan purple carrot yang kaya dgn POLIFENOL dan RESVERATROL.
.

.
apa itu POLIFENOL?
👉kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang ada khasiat antioksidan dan sel- penuaan semulajadi

apa itu RESVERATROL?
👉Adalah sejenis anti oksidan-polyfenol;yg didapatu pada tumbuhan ,buah-buahan ,bijiab dan kekacang.
👉Kulit anggur merah mengandungi RESVERATROL yang paling tinggi
👉ia bertindak sebagau sistem imunisasi untuk memelihara sel-sep daripada jangkitan virus dan bakteria.
.


sebab itulah vivix ini digelar tonik ajaib dan tonik anti penuaan kerana mempunyai kandungan 10x resveratrol didalamnya.
.
Antara kesan utama RESVERATROL ialah ;

🍇melindungi dan mengaktifkan mitokondria- iaitu dimn setiap sel bdn kita mengandungi ratusan mitokondria ;ia juga dikenali sbg kilang penjana tenaga @loji tenaga sel. selain mitokondria juga mengawal proses tumbesarab dan kematian sel-sel dalam badan kita. organ kita akan terpengaruh jika mitokondria mengalami sebarang kerosakan.

🍇mengaktifkan gen anti-penuaan

- dimana sirtuin -1 iaitu gen anti penuaan yg membawa kesan teraputik kpd penyakit kronik spt kanser, gangguan metabolik. apabila ia diransang oleh RESVERATROL ia
- akan menaktifkan pertumbuhan sel yg normal dan sihat
- mematikan pertumbuhan virus ,bakteria serta sel-sel abnormol sprt sel kanser.

🍇melanjutkan jangka hayat

- dr penyelidikan Dr. David Dinclair dan ahli-ahli sains itali ,bahawa RESVERATROL mempunyai kesan melanjutkan jangka hayat sesorang jika diambil dgn konsisten.

🍇membina daya ketahanan terhadap kanser melalui 3 fasa :

- mengurangkan kerosakan sel-sel sihat
- mengaktifkan gen sirtuin-1 dan
- mempercepatkan kadar kematian sel2 kanser.

🍇 meningkatkan daya ketahanan.

- dgn RESVERATROL ,bilangan dan fungsi mitokondria didlm sel-sel otot ditingkatkan untuk.membentuk fiber otot sprti otot ahli sukan. jadi daya ketahan dpt ditingkatkan mepalui proses ini.

wah...agak-agakla....lepas dah tahu kebaikan RESVERATROL dan polifenol ni masih tak mau ka cuba VIVIX atau jus ajaib ni.?😆😆😆😆😘😘😘😘😘..


.
insyaAllah kita berikhtiar untuk sihat agar dapat beribadah dengan sebaiknya kan...dan lagi satu kita kenalah jg amanah yg Allah dah berikan pada kita iaitu menjaga kesihatan anggota bdn dan organ2 kitakan...
.
lagipun vivix ni mmg dari bhn semulajadi dan sememangnya ada bukti ujian klinikal terhadapnya. jadi xperlu lah nak ragu-ragu lagi...
.
nak cuba VIVIX dgn harga yg lebih jimat skg ni?
hubungi kak enan segera ye
01120757343

posted from Bloggeroid

Monday, January 9, 2017

Masalah sinus,migrain dan gastrik sembuh seyelah berikhtiar dengan vivix shaklee.

Assalamualaikum semua..hati ni kak enn nak kongsi tentang testimoni seorang guru yang dinus,migrain dan gastrik. Belaiau berikhtiar dgn vivix dari shaklee.

.

Kisah ini adalah berkenaan seorang Guru yang  mengidap  masalah Sinus, migrain dan Gastrik yang banyak menggangu tugas harian beliau sebagai seorang guru.. Beliau sering mengambil MC dan ambil ubat tahan sakit untuk survive dalam menghadapi masalah beliau itu.
.
Sebagai Seorang Guru, mengambil cuti sakit adalah sesuatu yang paling tidak disukai kerana terpaksa menyusahkan guru lain untuk menjadi guru gantian dan menyusahkan para pelajar
.
Apakah yang beliau lakukan untuk keluar dari masalah ini??. Jom bersama kita saksikan video kisah benar seperti mana diceritakan oleh Cikgu R.u. Adyani Ab Rahman  ini..
.


.
Jemput tonton dan sharekan kisah ini untuk manfaat semua.
.
DISCLAIMER : Statements contained in this page have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products or testimonials are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.


Berminat untuk dapatkan produk ini hubungi kak enan ye :


Friday, January 6, 2017

ESP shaklee dan Collagen powder shaklee,beza dan hasil gabungan keduanya..

Apa beza Esp dan collagen powder shaklee?mana lg terbaik ?
===========================

hari tu ada kawan kak enan tanya mcm soklan kat atas tu. Maklumlah dia nk dapatkan kulit yg gebu,gojes dan cantikkan.
.
so hari ni kak enan nk citer apa beza dan apa penting kedua2nya. Jom baca dulu....

perlis , kangar , gerik

1. apa itu kolagen?
🌸 kolagen ialah sejenis protein yang terbina dari rangkaian asid amino tertentu seperti glycine,proline,hydrixyproline dan arginine. Ia terbina dari hidrogen,karbon dan oksigen.
Kalau nak tahu dalam protein didalam badan manusia ni adalah 30% terdiri daripada kolagen.

2.apa itu protein dan asid amino?
🌸 Protein adalah binaan terpenting dlm sistem biology yang kompleks seperti manusia.
🌸asid amino pula adalah unit asas (monomer) bg protein (polymer)

Dengan kata paling mudah;
protein umpama rumah,jadi nak buat rumah kena ada batu bata dan simen.

jadi asid amino umpama batu bata dan kolagen umpama simen. gabungan keduanya ini menjadi ikatan yg kukuh bg terbina nya sebuah rumah.

boleh faham la noo kat sini...😄😄😄😄
jadi gabungan asid amino dan kolagen akan menjadi protein.

susunan asid amino dan rupa struktur yg berbeza menentukan fungsi sama ada sebagai enzim,hormon ,kolagen dan banyak lagi.

ok kita tgk pula ttg produk

ESP DAN COLLAGEN POWDER SHAKLEE.
*
🌻ESP



- Singkatan bagi energizing soy protein yang dihasilkan daripada soya non-gmo yang merupakan protein terbaik di pasaran.
- didatangkan dalam bentuk serbuk yang boleh dihidangkan mengikut selera kita.
- kekurangan protein didalam badan kita akan mengakibatkan pertumbuhan sel yang sihat jadi terencat . ini adalah kerana protein adalah makanan kepada sel.
- ESP shaklee mengandungi 22 jenis asid amini dan 9 drnya adalah asid amino penting yg tidak dapat dihasilkan oleh badan kita.

🌻 collagen powder shaklee


- dihasilkan dari sisik ikan merah laut dalam yang sangat kukuh dari segu binaan teksturnya. molekul yang kexil memudahkan colagen diserap oleh badab dan memastikan ia dapat dimanfaatkan swmaksima mungkin.
-collagen shaklee dihasilkan dengan kajian klinikal yg teliti,stlh terbukti berkesan , barulah ia dipasarkan dan sememangnya ia dihasilkan dr bhn yg semulajadi dan dihasilkan secara semulajadi.
- tahukah kita kolagen dalam badan kita akan berkurangan seiring penambahan usia kita dan kekurangan kolagen ini akan mengakibatkan masalah sendi,kurang keanjalan pada kulit dan kulit mudah kusam.

Jadi sekarang tahu tak lagi apa beza dan apa pentingnya kedua-dua vitamin ini?
gabungan kedua-duanya akan menghasilkan kulit yg flawless,gojes dan sendi yang sihat insyaAllah...

jadi mana nak pilih antara kedua-duanya?
- Pilih lah dua-duanya ye kalau nak kulit gebu gebas macam rita rudaini atau ayu raudah nun...😁😁😁😁😁

sudah pasti hasilnya kulit anda pun gojes n flawless ye...😘😘😘😘

rasa nak cuba kedua-duanya sekarang? hubungi kak enan lekaih ok...01120757343


posted from Bloggeroid

Monday, January 2, 2017

Kajian telomeres dan vivik shaklee..

Alhamdulillah...permulaan persekolahan bg tahun baru 2017...
kak enan nerbes sebenarnya...padahal anak no 2 yg masuk thn 1nya...bukan anak pertama masuk thn 1 hahahah 😂😂😂
.
pape pun sebagai ibu hanya doa dari jauh sj dan menyerahkan segalanya kepada Allah bila anak2 tiada depan matakan...semoga diaorg independentla nnti...insyaAllah.
.
ok bukan nak citer bab permulaan sekolah rini tapi kak enan nak citer bab DNA dan telomere...
agak2 pernah dengar tak ttg TELOMERES ni ?
.
🍁apakah TELOMERES?
Telomeres adalah "pelindung" yang berada dihujung kromosom kita. Telomeres mempunyai tugas sangat penting iaitu MELINDUNGI DNA kita DARI memgalami sebarang KEROSAKAN.



Saat kita lahir, Telomeres kita panjang. TELOMERES INI TERDAPAT DALAM KROMOSOM BADAN KITA. Namun, telomere ini akan memendek dan semakin pendek dengan pertambahan usia malah akan cepat pendek jika ada sel-sel kita yang rosak akibat penyakit2 yang dihidapi adalah penyakit kronik.

🍁kesan sekiranya telomere memendek?

Apabila TELOMERE semakin pendek, maka sel-sel tidak lagi boleh menjalankan fungsinya dengan baik dan sempurna sehingga sel-sel pun mati / musnah.
.
Bila Sel mati, maka datanglah pelbagai masalah kesihatan kepada kita seperti diabetes, serangan jantung, kanser, penuaan sebelum usia, dan banyak lagi penyakit lain.
.
Kajian sains mendapati ada kaitan antara telomere pendek dengan pelbagai penyakit berkaitan penuaan seperti kanser, strok, penyakit kardiovaskular, obesiti, osteoporosis dan diabetes. Perlu diketahui, kaitan tidak sama dengan penyebab.
.
Kemungkinan penyakit itu menyebabkan saiz telomere menjadi pendek, bukan sebaliknya.
.
Namun terdapat pelbagai kajian yang menunjukkan nutrien tertentu mampu memainkan peranan penting dalam menjaga malah mampu menambah saiz telomeres dengan menjadikannya ia semakin panjang.
.
🍁bagaimana vivix bertindak dalam memperbaiki sel DNA (telomere ) ini?
.
Ramai saintis percaya telomere boleh dijadikan sebagai penanda kelanjutan umur (marker of longevity) atau penanda penuaan biology( marker of biological aging)



oleh itu shaklee telah membuktikan,
dlm Landamark Study II ,Shaklee telah bekerjasama dengan Dr.Elizabeth Blackburn pemenang The Nobel Prize in Physiology or Medicine 2009 yang menemui bagaimana kromosom dilindungi oleh telomeres dan enzim telomerase.
.
Dari kajian Landmark Study II yang dijalankan oleh Shaklee ini membuktikan pengambilan supplemen yang konsisten (Vitalizer, Vivix and Cinch) setiap hari selama 5 tahun dapat mengurangkan kadar pemendekan TELOMERE sebanyak 40% !



korang bayangkan 40% KADAR PEMENDEKAN TELOMERE dikurangkan...jadi semacam usia kita diperbaharui dari usia sebenar jika mengambil vivix secara konsisten.woww sangatkan vivix ni.
.
sebab itulah vivix dipanggil tonik awek muda dan digelar tonik ajaib gitu..
.
Tahukah korang, Pengguna supplement shaklee mempunyai kepanjangan telomere seperti orang yang umur 40 tahun. Amazing! 40 tahun lebih muda tau. Ini menunjukkan vivix membantu untuk mengekalkan kemudaan, keremajaan, dan membantu mengelakkan dari penyakit-penyakit disebabkan oleh usia yang semakin meningkat dan dapat mengurangkan radikal bebas dlm badan.
.
Jadi sudah terbukti vivix membantu merendahkan kadar pemendekan telomere dan sekaligus membantu memperbaiki sel DNA manusia.
.
🍁masih ragu-ragu dengan vivix?



seharusnya tiada lagi keraguan kerana vivix bukanlah produk yang dibuat hari ini dan esok dipasarkan. Vivix shaklee ini tiada persamaan dengan produk2 supplement lain diluar sana kerana shaklee telah mematenkan VIVIX.
.
Jadi sempena promosi vivix pada bulan ini,jom dapatkan dengan harga yg terbaik dari kak enan..jika anda mau kekal awek muda dan berikhtiar untuk lebih sihat..insyaAllah..
hubungi kak enan tau untuk info lanjut ttg VIVIX ni...😍😍


posted from Bloggeroid

Sunday, January 1, 2017

7 tips dalam rancang kewangan berhemah dan bijak.

Tahun 2017 membuka tirai dengan kenaikan harga minyak petrol dan diesel. bila minyak dah naik keperluan lain pun akan turut naik samada mendadak atau terperingkat namun sedikit sebanyak ia akan membuatkan perbelanjaan harian dan bulanan kita turut terasa.


.
tipulah kan klu ada yg kata tak terasa pape dengan kenaikan harga sekarang ni...betui tak?hihihu..
.
so kak enan sendiri pun dah mula buat planning budget dgn teliti. banyak gaklah yg dipotongkan...kena fikir dan tahu antara kepentingan dan kehendak sendirila kan...

jadi kak enan nak kongsikan beberapa tip yg boleh sama2 kita buat dalam mengatasi kegawatan ekonomi skg... 😍😍😍



1)hapuskan hutang.
➡ setiap bulan make sure hutang kita dibayar tanpa skip. kalau ada duit lebih,cuba bayar lebihla kan..
.
2) Bila dapat gaji ,simpan 10% dahulu sblm berbelanja
➡walaupun kita rasa sikit..xpe lama-lama duit kita akan bertambah. Yang penting simpan jgn skip..😁😁
.
3) Ada perancangan jangka pendek dan jangka panjang dalam kewangan kita.
.
4)Tetapkan matlamat tabungan.
➡adakan beberapa tabungan dan tetapkan berapa yg perlu kita simpan dalam setiap tabung tersebut.
.
5)Belanja mengikut keperluan bukan mengikut kemahuan.
➡yang ni kn betul2 kaji dan teliti betul2..
.
6)minimumkan perbelanjaan
➡ kurangkan perbelanjaan dalam belanja bulanan dan jumlah komitment cthnya kurangkan hutang kita.
.
7)amalkan tabiat bersedekah dan menderma.
➡ ini kerana dengan menderma Allah akan cukupkan keperluan kita. insyaAllah rezeki kita akan berkat dan tak ada berlaku kebocoran kan..
.
okla...bolehlah kan 7 tips ni. nanti kita sama2 amalkan agar kita boleh berbelanja secara berhemah dan dalam pada masa yang sama kita menabung..insyaAllah..
moga bermanfaat tuk semua ye...
.
oh ye...satu lagi kalau kita nak berjimat dalam menjaga kesihatan...
time promosi vivix yg sgt gempak bulan nila kita beli.
buy 7 at 6 or buy 2 discount 5%..
jimat tau...dalm rm 3++ hingga rm6++ tau...giler jimat tu...cepat2 grab tau...roger kak enan nnti..


posted from Bloggeroid