Tuesday, November 29, 2016

4 Tips sebelum bertukar skincare..

Sedang mencari skincare atau sedang nak tukar skincare? Ketahulah tentang beberapa tips agar tiada kesan sampingan pada kulit muka setelah bertukar pada skincare lain..

Jom baca tips kt bawah ni. πŸ‘‡πŸ‘‡

TIPS MACAM MANE NAK TUKAR SKINCARE.
================================

Jika nak bertukar skincare pun ade caranya tau. Bukan main guna atau tukar je. Takut-takut kesan gabungan produk lama di wajah korang dengan produk baru boleh menjadi racun pulak. Di bawah ni cara penukaran skincare yang betul dan selamat.

1. Berhentu guna skincare yg sebelum ini dalam masa 7-14 hari. Boleh amalkan pelembap secara halus untuk elak kulit kering. Doktor suggest hanya basuh air suam selalu pada muka.

2. Membiarkan wajah neutral selama 7 hari sekurang-kurangnya, iaitu membiarkan wajah anda bebas dari sebarang produk. Penerimaan kulit kita berbeza-beza, takut juga kulit kita terkejut dengan kedatangan produk baru.

3. Bila dah guna skincare baru, akan ada tindakbalas berlaku pada sesetengah jenis kulit di mana akan timbul jerawat, rashes, dry skin, oily (disebabkan effect mercury skincare lama / effect stop guna). Jika kritikal dan berlarutan, sila dapatkan nasihat doktor.

4. Jika produk korang biasa sahaja, tiada merkuri dan wajah anda tiada masalah, 1-2 hari sudah ckup untuk neutralkan wajah korang selepas itu boleh trus tukar skincare yang korang pilih

Selamat beramal.
#sharing from fb


Eh kalau nak cuba set skincare shaklee pun ado tau...yang pastinya skincare shaklee bebas dari paraben dan bahan-bahan merbahaya yang lain.




ini set basic nutriwhite terdiri daripada pencuci muka, toner dan moisturiser/sunblock.

Nak tahu lanjut tentang skincare shaklee ni
Hubungi lah tini ye

Tini
01120757343
Pengedar shaklee perlis
Pengedar shaklee gerik
Fan page : dunia vitamin tini..

posted from Bloggeroid

No comments: