Pages

Wednesday, November 30, 2016

Vitamin asas keperluan kesihatan seisi keluarga

Bila jadi ibu yang berkerjaya ..sudah tentu balik rumah nanti kena uruskan anak2 dan rumahtangga pula kan.
.
Dan sudah pasti ibu memerlukan tenaga luar biasa untuk kekal aktif sebab nak uruskan hal rumah tangga pula bila balik ke rumah. Dengan nak masak untuk dinnernya ,layan anak2 dan mcm2 kerja lagi..mmg penatlah kan..



Alhamdulillah bila tini dh amalkan set asas ni mmg sgt berbeza. Kalau dulu mai opis pagi2 mata bakuk dok ngantuk lg..nmpk letih dan penat sgt.bila balik umah pas mandi tu rasa nak tidur je terus..
.
Sangat berbeza bila dah amik vitamin set asas ni vitalea,vitaminc dan b compleks..badan rasa kekal cergas dan bertenaga tau....

Tuesday, November 29, 2016

Tingkatkan imuniti tubuh keluarga dan orang tersayang dengan nutriferon

Bila salah seorang ahli keluarga yang sakit,sudah pasti ibu lah yang susah hatikan.
.
Bila sorang dah sakit mulala yang lain pun kena berjaga-jaga takut jadi sakit berantai pulakan...huhuhu.
.
Musim-musim cuaca yang tak menentu ni mmg mudah sangat diserang virus demam maupun selsema kan.
.
Jadi nutriferon sangat membantu ibu-ibu memperkuatkan sistem imuniti tubuh anak-anak maupun ibu sendiri.



Nutriferon bukan sj hanya tuk demam atau selsema,malah ia boleh membantu pesakit eczema,pneumonia dan asthma juga.

Testimoni 1



testimoni 2



Dapatkan nutriferon dgn harga ekslusif sempena promo yang tinggal hanya sehari sj lagi..
.
👉whatsapp tini 01120757343
👉whatsapp tini 01120757343
👉whatsapp tini 01120757343
.
Hubungi tini untuk info lanjut supplement ini

Tini
01120757343
Pengedar shaklee perlis
Fan page : dunia vitamin tini

posted from Bloggeroid

Monday, November 28, 2016

4 Tips sebelum bertukar skincare..

Sedang mencari skincare atau sedang nak tukar skincare? Ketahulah tentang beberapa tips agar tiada kesan sampingan pada kulit muka setelah bertukar pada skincare lain..

Jom baca tips kt bawah ni. 👇👇

TIPS MACAM MANE NAK TUKAR SKINCARE.
================================

Jika nak bertukar skincare pun ade caranya tau. Bukan main guna atau tukar je. Takut-takut kesan gabungan produk lama di wajah korang dengan produk baru boleh menjadi racun pulak. Di bawah ni cara penukaran skincare yang betul dan selamat.

1. Berhentu guna skincare yg sebelum ini dalam masa 7-14 hari. Boleh amalkan pelembap secara halus untuk elak kulit kering. Doktor suggest hanya basuh air suam selalu pada muka.

2. Membiarkan wajah neutral selama 7 hari sekurang-kurangnya, iaitu membiarkan wajah anda bebas dari sebarang produk. Penerimaan kulit kita berbeza-beza, takut juga kulit kita terkejut dengan kedatangan produk baru.

3. Bila dah guna skincare baru, akan ada tindakbalas berlaku pada sesetengah jenis kulit di mana akan timbul jerawat, rashes, dry skin, oily (disebabkan effect mercury skincare lama / effect stop guna). Jika kritikal dan berlarutan, sila dapatkan nasihat doktor.

4. Jika produk korang biasa sahaja, tiada merkuri dan wajah anda tiada masalah, 1-2 hari sudah ckup untuk neutralkan wajah korang selepas itu boleh trus tukar skincare yang korang pilih

Selamat beramal.
#sharing from fb


Eh kalau nak cuba set skincare shaklee pun ado tau...yang pastinya skincare shaklee bebas dari paraben dan bahan-bahan merbahaya yang lain.




ini set basic nutriwhite terdiri daripada pencuci muka, toner dan moisturiser/sunblock.

Nak tahu lanjut tentang skincare shaklee ni
Hubungi lah tini ye

Tini
01120757343
Pengedar shaklee perlis
Pengedar shaklee gerik
Fan page : dunia vitamin tini..

posted from Bloggeroid

Kurus dengan mudah tanpa perlu bersenam hanya dengan set menyusu.

Mula-mula amik alfalfa dan lecithin dlu sbb waktu tu saya sedang menyusukan anak ketiga. Alhamdulillah...dari susu yang kurang semakin meriah ..alhamdulillah...



Eh bukan sebab vitamin ni je tau sebab ikut nasihat pakar laktasi juga iaitu kerap pump dan kerap nyusukan baby..jadi vitamin ni membantu susu menjadi semakin meriah..
.
Hah..gitulah citernya lecitin melancarkan pengeluaran susu agar breast tidak bengkak saat susu semakin meriah tu.
.
Tapi nak citer gak ni...sejak tini konsisten 2 vitamin ni berat tini kembali ke berat sebelum kawin tau...best ke best?..
.
.
Tentulah bestkan...dalam tak sedar berat turun malah susu badan tetap meriah.syukur alhamdulillah..
.
Best tau kawan-kawan...tapi satu jer nak pesan kalau nak berat maintain pun kena ambil ni secara konsistenla...mn boleh mkn ni seminggu dah kondem kata vitamin ni tak sesuai ,tak bagi kesan papela...semuanya kena konsisten secara sederhana.
.

Nak tahu tini amik bape lama baru berat tini maintain kembali ke berat sebelum kawin...nak tahu ke tak nak ni? Nak tahu ye...😁😁😁😁
.

Dekat 6 bulan tau...tu pun sebab g timbang anak ke 3 check up ..baru rasa nk timbang ..klu x aduhhh...segan wehh nak timbang..takut jarum terlebih terkuar meter...😎😎😎
.
Eh ni testimoni sendiri tau...bukan canang2 saja...hihihu.
.
Mari kita tgk testimoni mereka yg ambil 2 vitamin ni juga :

Testimoni 1



testimoni 2



testimoni 3



Berkenan nak cuba juga?meh pm tini.lekaih ye...
Boleh dpat harga ekslusif sempena promosi ni..ni tggl 2 hari lagi nk habis ni..cepat..cepat..pm atau whatsapp tini ye..
.
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
🔷 whatsapp tini 01120757343
🔷 whatsapp tini 01120757343
🔷 whatsapp tini 01120757343 .
.
Ingat tau cepat-cepat sebelum terlambat..
Nak info lanjut hubungi saja tini;

Tini
01120757343
Pengedar shaklee perlis

posted from Bloggeroid

Sunday, November 27, 2016

Cara rawat bengkak susu didalam pantang.

Aduh sakitnya bila bengkak susu ni .hanya ibu-ibu yg pernah merasai nya saja yang tahu.cane nak buat ni?
.
Bila susu semakin kurang ibu juga yang susah hati kerana bekalan susu berkhasiat untuk bayinya semakin berkurangan. Betul tak ibu-ibu?
.
Inilah 2 situasi yg sering mengusarkan hati ibu-ibu.alhamdulillah dengan adanya alfalfa dan lecithin yg membantu pengeluaran susu disamping melegakan bengkak susu ibu dan memberikan peluang untuk ibu terus kerap menyusu bayi.insyaAllah..

Wednesday, November 23, 2016

Cegah jeragat dan gigitan nyamuk dengan krim serbaguna.

Assalamualaikum...

Hari ni tini nak kongsi serba sedikit tentang krim multipurpose shaklee ni iaitu herbal blend.



Herbal Blend  diperbuat daripada bahan-bahan semulajadi (horse chestnut, bunga yarrow, daun sage, dan juga rosemary). JANGAN RISAU krim ni diuji secara klinikal bagi melembutkan kulit yang kasar dan pecah-pecah, seperti tumit, lutut dan siku. Krim ni dingin, bermentol dan tidak berminyak.

Yang penting FREE dari PARABEN yang merbahaya.

Fungsi atau kebaikan krim HERBAL BLEND
Ada 4 bahan utama dalam krim ni dan ini khasiatnya.

1. DAUN SAGE
🍃 Menggalakkan pembaharuan sel dan
🍃 Meningkatkan peredaran darah
🍃 Kaya dengan kalsium dan Vitamin A yang penting untuk proses pembaharuan sel
🍃Memperbaiki penampilan kulit

2. HORSE CHESTNUT
🍃Kaya dengan saponin yang membantu mengekalkan kesegaran dan kelembutan kulit
🍃Mengandungi sejenis saponin yang dipanggil escin yang mempunyai sifat anti-inflamasi iaitu membantu mengurangkan keradangan pada kulit
🍃Menguatkan dinding kapilari darah

3. YARROW
🍃Digunakan lebih 3000 tahun dahulu untuk merawat luka luaran dan menghentikan pendarahan
🍃Mempunyai sifat anti-inflamatori iaitu membantu memperbaiki masalah berkaitan kerengsaan dan keradangan kulit seperti eczema
🍃Mempunyai sifat antibakteria

4. ROSEMARY
🍃Mempunyai bahan yang membantu membunuh bakteria, kulat dan virus pada kulit menjadikannya sangat sesuai digunakan ke atas luka kecil, kesan terbakar ataupun kulit bermasalah seperti eczema, dermatitis, psoriasis dan acne
🍃Membantu menggalakkan pembaharuan kulit dan penyembuhan kulit
🍃Membantu melembabkan kulit dan menggalakkan peredaran darah pada kulit

Banyak kan fungsi krim ni.sebab itu tini sangat suka kannya.klu ada jeragat sapu aje krim ni nipis2 setiap hari kat bhgn yg ada jeragat tu.insyaAllah pasti tak menyesalah hasilnya.



Berapa harga krim ni? Murah sangat tau dan mampu milik lagi...
Harga untuk 4oz tiub krim ni adalah cuma RM27.50 saja!

Sangat-sangat jimatkan.kena ada 2,satu dalam beg satu lagi untuk kat rumah.

Nak beli boleh sj klik disini ye :

Untuk info lanjut dan konsultasi secara percuma bolehlah hubungi :

Tini
01120757343
Fbpage :duniavitamintini
Pengedar shaklee perlis

Pemakanan sihat dan seimbang penting untuk tingkatkan tahap kesihatan .

Dewasa kini banyak sangat kita dengar anak usia muda seawal 9 tahun menghidap kencing manis. Bahayakan..kesian pada mereka kerana banyak yang perlu dikawal dan dielakkan dan kesihatan mereka pun akan terbatas.
.
Kesian bila mendengar anak2 yang mengalami situasi begini kan.saat ini siapa kah yang harus dipersalahkan. Namun menyalahkan pihak2 yg terlibat bukanlah penyelesaian. Langkah yang perlu diambil ialah kesedaran dalam pemakan yang sihat setiap hari bagi mengatasi masalah sebegini itu yang perlu..
.


Kenapa pentingnya pemakanan yang sihat?
.
Pemakanan yang sihat dan seimbang amat penting untuk ;

🍎tumbesaran yang lebih baik daripada aspek fizikal dan kesihatan.

🍎melengkapan vitamin yang diperlukan.oleh tubuh badan dan organ dalaman kita.

🍎pengambilan makanan yg seimbang mampu mengurangkan dan kawal kadar obesiti.

🍎mengelakkan perkembangan mental dan pertumbuhan terganggu atau terbantut.
.


Tini nak kongsi beberapa tips mengamalkan pemakanan yang sihat iaitu;

👉minum segelas air kosong sebelum makan
👉makan makanan yang pelbagai warna .
👉elakkan tidak mengambil karbohidrat
👉kurangkan mengambil gula didalam masakan
👉mengambil makanan tengahari sebaik2nya
👉berhenti sebelum kenyang sebagainsunnah rasulullah
👉kunyah makanan secara perlahan-lahan
👉tetapkan pola waktu makan yang seragam
👉waktu tidur yang secukupnya
👉tidak makan bersulam air terutama air manis seperti teh atau oren.



Semoga tips ini mampu membantu semua didalam mengamalkan pemakanan yang sihat bagi meningkatkan tahap kesihatan kita di masa akan datang insyaAllah.
.
berminat untuk melengkapkan pemakanan harian anda dengan supplement shaklee, boleh saja hubungi tini untuk info lanjut

Tini
01120757343
Fan page : dunia vitamin tini.
Pengedar shaklee perlis.

posted from Bloggeroid

Tips menghadapi musim tengkujuh atau banjir kilat

Alhamdulillah semenjak fenomena supermoon baru-baru ni memang cuaca lain sedikit.perasan tak kawan-kawan?
.
iyelah apa yang tini perasan cuaca kat negeri perlis ni awal bulan nov baru-baru ni hujan ja tau..dan skg ni pulak malam sangat sejukk tau..siap berebut kain gebor lah anak-anak. Kalau tidak dulu semua tak layan gebor-gebor ni..panas jekk..
.
Alhamdulillah harap hari ni cerah la kan...tapi bila cuaca sekejab panas sekejab hujan sekejab panas mendung ..memang bermain emosi jugala kan...badan pun jadi seram sejuk . tambah-tambah kalau ada terkena hujan waktu balik kerja atau pulang dari sekolah kan...emosi sungguh bila rasa seram sejuk ni. Anak-anak pulak dah mula sok sek sok sek..ummi ,kak ngah selsema ni.aduhhh...dah susah hati dah ibu dibuatnya kan..

aduh pening dah ibu kalau anak-anak pun mula menunjukkan simptom-simptom nak demam ni kan.. Jadi sebelum merebak lebih teruk atau lebih serius baik kita cegah dulukan. betul tak ?.



semenjak kesedaran kepada menjaga kesihatan dengan mencegah sebelum sakit ni tini dah mula berjaga-jaga . bila anak-anak atau tini sendiri mula nak demam atau selsema terus up dose vitamin C dan garlic. untuk anak-anak pulak tini bagi chewable vitamin c , vitalea kid dan nutriferon.



ALhamdulillah...kalau hari ni baru tunjukkan simptom simptom nak demam atau selsema,tini prepare bg vitamin ni kat diaorang ,selalunya esok tu dah xde dah simptom-simptom ni. sbb kita dh up kan antibodi diaorg untuk melawan virus-virus ni..insyaAllah..
.
oh ye dalam musim yang nak sampai musim tengkujuh ni, terutama bagi kawan-kawan yang dok di belah timur. berhati-hati lah ye.tini nka.kongsikan beberapa tips yang boleh diamalkan semasa musim tengkujuh ni :

1.elakkan anak -anak bermain dengan air banjir ni
2.kalau boleh siapkan dokumen-dokumen penting disatu tempat yang selamat.

3. Makanan
paling penting. cuba simpan stok makan kering dan dlm tin. sebab bila banjir, bekalan biasa terputus dan lambat sampai. kalau ada pun mahal yang amat. kalau ada anak menyusu, simpan stok susu.

4.Air bersih
buat simpanan air minuman byk2. bila banjir bekalan air akan dipotong. kalau tempat banjir teruk lagi lama tidak ada bekalan air

5.Lilin & powerbank
time banjir TNB akan tutup bekalan elektrik atas faktor2 keselamatan. beli lilin sebyk mungkin.
caj powerbank siap2, utk kegunaan walaupun coverage line telefon biasa teruk atau xde langsung time banjir

6.peti kecemasan
ubat2, atau minyak2 yang rasa perlu untuk kecemasan.
.
semoga kawan-kawan yang ada terlibat dengan banjir bertabahla ye.. risau gak kan musim sekarang tak menentu cuacanya..

Berminat untuk dapatkan supplemen dimusim tengkujuh ni?
Hubungi tini ye untuk info lanjut..

tini
01120757343
Fan Page ; Duniavitamin tini

7 faktor punca darah tersumbat.

Waktu majlis aidul ilmi sekolah kakak tadi dapat tahu tentang mudir sekolah kakak berada di CCU akibat serangan jantung secara tiba-tiba.dapat tahu juga dari cikgu kelas kakak tadi,ini adalah serangan jantung yg pertama pada mudir tu. Kalau lihat pada rupa paras mudir ni...orang nya kurus tinggi dan kelihatan sihat-sihat sj. Mmg tak sangka bila beliau kena attack jantung lagipun usianya dlm nak masuk 40an sj .muda lagi la kan..
.


Memang bahayakan serangan jantung ni... menakutkan pulak rasanya...bkn apa kita dok rasa bdn kita sihat tp sebenarnya badan dh ada bg signal2 yg dia sedang alami kesakitan.kadang2 kita yg suka buat xtau..bahaya juga ye...jadi sebelum terlambat pergila buat check up kesihatan ye kawan-kawan.
.
Eh pjg pula pembuka jlnnya sbnrnya tini nk berkongsi ttg salur darah dan bagaimana ia boleh tersumbat..sbb bila darah tersumbat ni salah satunya mcm serangan jantung secara tetiba tula..
Bahayakan....
.
Okla...mari kita blaja serba sedikit ttg sains. Hihi... Salur darah terdiri daripada 3 jenis iaitu kapilari,arteri dan vena.
.
🔷kapilari -adalah salur darah yang paling kecil dan yang paling nipis.
🔷arteri - adalah salur darah yang tebal kerana ia memerlukan tekanan yang tinggi untuk mengepam keseluruh badan,jika ia nipis ia mungkin akan pecah.ia berfungsi membawa darah keluar dari jantung.
🔷vena - salur darah yang membawa darah ke jantung .ia sangat unik kerana berfungsi seperti injab yang mempunyai struktur penghalang . Ia menghalang darah yang tidak beroksigen daripada bercampur dengan darah yang beroksigen.



Fungsi salur darah ini adalah untuk menyampaikan zat-zat makanan dan oksigen didalam badan dan mengeluarkan karbon dioksida dan bahan yang tidak dikehendaki dari sel.
.
Jadi bagaimana salur darah ini boleh tersumbat?
- salur darah kita boleh tersumbat adalah berpunca daripada kita sendiri .
.

Antara faktor yang menyebabkan darah tersumbat adalah :
1. Tabiat pemakanan yang kurang sihat - tingginya pengambilan makanan berlemak dan berkolestrol tinggi.
2. Kurangnya aktiviti bersenam
3. Masalah kegemukan muncul apabila kurangnya pergerakan yg dilakukan.
4. Merokok
5. Alkohol
6. Tekanan atau stress
7. Keturunan
.
Salur darah akan tersumbat apabila makanan yang kita makan mengandungi minyak dan kolestrol melekat pada dinding salur darah. Apabila ia melekat ia akan menjadi plak- plak yang semakin menebal dan mengecilkan salur darah dan ia akan mengurangkan pergerakan darah dan oksigen yg seharusnya melaluinya .Apabila semakin sempit ia mudah tersumbat .serangan janting secara tiba-tiba ini lah yg akan berlaku kepada .
.
Hah gitulah jalan citer apabila berlaku serangan jantung ,stroke maupun hipertensi tau kawan-kawan. Muda bukan bererti sihat tau..muda2 nilah kita kena jg kesihatan agar diusia tua nnti sihat2 untuk melakukan ibadah.insyaAllah.


.
Sebab itulah kita perlu melakukan detok juga sekali sekala ..org kata 'overhaul badan' agar salur darah kita berada didalan keadaan yang baik untu menjalankan tugas dan fungsinya.insyaAllah...jom sama2 jg kesihatan dan jom sama2 buat detok..nk follow detok shaklee boleh roger tini ye
.
Tini berharap agar mudir sekolah kakak akan kembali pulih seperti biasa setelah menerima rawatan dihospital ..insyaAllah.
.
Dan kita pun ambillah iktibar agar menjaga pemakanan dan kesihatan kita ye..insya Allah .

Untuk info lanjut tentang supplement shaklee.bolehlah hubungi ;

Tini 01120757343
Fb page : dunia vitamin tini.

posted from Bloggeroid

Majlis Aidul Ilmi sekolah kakak iman.

Hari 23 november 2017 ..majlis aidul.ilmi kakak Nurul Iman Nasuha. Alhamdulillah kakak berjaya mendapat no yg diimpikan dari awal tahun.

Ahsanta kakak iman. Moga terua berusaha untuk maju jaya didal bidang akademik dan bidang akhirat insya Allah.
.


Sekitar majlis aidul ilmi sekolah SRI At-Taqwa...







posted from Bloggeroid

Thursday, November 17, 2016

Kepentingan kalsium didalam kehidupan kita seharian.



.Apa kebaikan ostematrix ni..
.
.
☺Menguatkan tulang, kuku, gigi dan sistem saraf.

😊 boleh membantu merawat tulang retak, kuku rapuh, eczema, kekejangan dan gusi berdarah.
Membantu mengatasi kekejangan dan kebas-kebas.

😉Pengambilan OsteMatrix sebelum tidur dapat membantu mengurangkan kebas-kebas, kejang, sakit sendi dan juga artristis.

Kesan kekurangan zat makanan ketika hamil.

.

Image result for ibu hamil
Wanita dan kehamilan memang sukar dipisahkan ..eh betul ke ayat ni..hihi..

bila dah kahwin pastinya seseorang wanita itu ingin bergelar ibu pula kan...Dan sudah tentunya berusaha untuk mendapat cahaya mata bagi menyerikan lagi alam rumah tangga kita kan. Alhamdulillah.
.
.
Dalam vitamin shaklee ni ada tau vitamin yang membantu wanita-wanita untuk hamil atau ibu -ibu yang hamil untuk kekal cergas dan aktif.
.
Kenapa tini kata ibu-ibu yang nak hamil dan tengah hamil kena ambil juga vitamin tambahan ni.. sebabnya tak semua kita makan cukup lengkap piramid makanan yang disarankan oleh kKM untuk keperluan ibu dan anak.
.
Kalau ada yang kata makan cukup dah zat nak bagi kat anakdalam perut . comfirm ibu tu kurang pendedahan tentang keperluan dan kesihatan ibu dan anak yang dikandung.
.

tahukah kawan-kawan walaupun kita kata cukup keperluan yang kita ambil nasi tuk karbo , ikan tuk protein dan sayur tuk vitamin2 lain, adakah yang kita ambil tu mencukupi keperluan ibu dan anak?

Image result for zat penting untuk ibu hamil

Sebenarnya suplemen vitamin untuk ibu hamil yang dipanggil Prenatal Vitamin dalam bahasa perubatan, berbeza dengan suplemen vitamin biasa. Ini kerana dosnya yg berbeza.

Ini antara sebab pentingnya ibu hamil mengambil Prenatal Vitamin sepanjang kehamilan.

1. Mengurangkan risiko kecacatan ketika hamil.

2. Kelahiran bayi pramatang.

3. Kekurangan berat ketika bayi dilahirkan.

4. Beri kekuatan kepada ibu hamil.

5. Membantu ibu hamil mengekalkan kesihatan yang baik sepanjang mengandung.

6. Mengurangkan risiko kekurangan khasiat makana terutama bagi wanita yang mengalami loya, muntah dan tiada selera makan di awal kehamilan.

Untuk mengelakkan risiko2 inilah ibu hamil disarankan mengambil vitamin prenatal ini bg melengkapkan keperluan ibu hamil tersebut.
.
jadi kalau kawan-kawan rasa ibu hamil perlukan vitamin tambahan ,anda sama ngan tini ..meh tini tunjukkan vitamin yang tini ambil time hamil anak ke 4 dlu.
sangat berbeza hamil anak 1,2,3 dengan anak yg ke 4 ni..

Disini tini nak sarankan agar ibu-ibu hamil mengambil :

1 .Vitalea Multivitamin
- Ia adalah untuk membantu melengkapkan nutrisi yg tidak lengkap terutama bg ibu hamil yang tidak suka memakan sayur-sayuran disaat kehamilan.

2. Sustainable release vitamin c
- Membantu menyediakan vitamin c yg diperlukan oleh tubuh . Ia juga membantu dalam menyokong pertumbuhan tulang, gigi dan gusi yang sihat serta kesihatan keseluruhan tubuh badan.

3. ESP
- Esp shaklee dihasilkan dari soya yg non-gmo. Dimana penghasilannya dari proses penanaman adalah secara semulajadi tanpa ada menggunakan bahan kimia sehinggalah ke proses pembungkusannya.
ESP menyediakan 14 gram protein soya non-GMO berkualiti tinggi dengan asid amino yang tubuh badan perlukan bagi proses sintesis protein termasuk 9 asid amino penting.

4. B compleks
- Mengandungi 8 jenis vitamin b dan asid folik dimana asid folik dan b12 membantu dalam pembentukan sel-sel darah merah didalam tubuh.

Selain vitamin ini ibu -ibu hamil juga disarankan untuk mengambil Set Kehamilan penuh bagi membantu proses kehamilan sehingga sampai masa untuk bersalin agar tubuh badan ibu hamil sentiasa kekal cergas.insyaAllah..
.


Kalau ada yang rasa ingin tahu lebih lanjut tentang vitamin shaklee ni boleh hubungi  saya ye :

TINI
Pengedar Shaklee Perlis

Tini 01120757343
fb : hartini zulaikha
Fb page : dunia vitamin tini
ig: hartini_zulaikha

Wednesday, November 16, 2016

Rawatan alternatif untuk tingkatkan kesihatan ahli keluarga

Dalam banyak vitamin yang tini makan sudah pasti tini pun nak semua ahli keluarga tini makan vitamin kan. bukan apa untuk kita cegah penyakit yang kita tak tahu tu sebelum menjadi semakin teruk atau merebak kan.Alhamdulillah  tini dah men'Shaklee' kan family tini termasuk mak ,ayah ,adik2 tini serta mertua tini. :) :)
.
Bukan apa mencegah sakit itu lebih baikkan dari dah teruk terjatuh esok bahaya tau..kena rajin check kesihatan tau kawan-kawan. jangan sangka orang yang kurus tak ada penyakit tau...
.
.
Alhamdulillah husband tini jenis yang tak cerewat. tini sua je vitamin terus ambil dan telan..hihi..kena buat gitu ..biasalah orang lelaki ni manja kan..KIta nak jg mereka kena buat gitu la..hihi.
.
untuk husband , tini bagi set yang ala -ala untuk mencegah kolestrol tinggi. Almaklumlah bila dia cek kolestrol dah normal tahun lepas ..culas sikit ambil vitamin. Tahun ni cek kolestrol naik balik lepas border sikit so kena aware terus. Supply kan dia 3 jenis vitamin ni :

<3 Lecithin
- membantu untuk memecahkan dan mencairkan lemak agar dapat meningkatkan metabolism yang lebih effisien. Supaya lemak terkumpul dicaikan dan tak akan dapat buat plak pada salur darah kita.

<3 Alfalfa
- Mencuci Usus dan darah untuk buang toksin , Membuang angin dalam badan , Melegakan sakit kepala dan belakang serta banyak lagi fungsinya.

<3 Omega Guard.
- melancarkan peredaran darah dan mengoptimumkan fungsi jantung.



dan kadang -kadang Ostematrik juga tini bagi husband tuk dimakan. Alhamdulillah semenjak dia rajin ambil ostematrik ni jarang dengan dah dia kata sakit perut gastrik. Alhamdulillah kan.mencegah itu lebih baik.
.
Ini pula vitamin yang tini sediakan untuk anak-anak tini. sudah pastinya untuk tingkatkan kesihatan mereka dan biasalah kanak-kanak kadang sangat memilih makan kan. so 2 ni pilihan untuk mereka:

<3 mealshake
 - elakkan sembelit dan tingkatkan selera makan serta membantu penghadaman kanak-kanak.

<3 chewable vitamin c
 - Meningkatkan sistem kesihatan dan pertahanan badan melawan virus dan bakteria

<3 vitalea kid
 - Membantu memberinutrisi lengkap untuk anak-anak yang suka memilih makan.


Manakala vitamin untuk mak ayah tini yang setiap bulan tini kirimkan ialah

<3 ostemarik
- yang ni bagus untuk keperluan kalsium di peringkat usia emas ni kan

<3 B-compleks
- untuk membantu kelancaran urat saraf dan mencegah dari kemurungan serta kelesuan.

<3 Alfalfa
- Untuk detoks darah dan usus



<3 vivix
- meningkatkan kadar metabolism dan kesihatan


<3 Omega guard
- membantu dalam memperbaiki kesihatan sendi , kolestrol dan tingkatkan kesihatan sistem saraf.

Alhamdulillah kedua orang tua tini masih sihat dan tiada mengidap sebarang penyakit .Ini mungkin kerana mereka berdua adalah orang yang jenis menjaga kesihatan dari segi aktiviti harian dan pengambilan makanan.
.
tini berharap diusia emas seperti mereka nanti tini pun masih sihat dan mampu untuk lakukan aktiviti yang tini suka seperti mereka.insyaAllah.
.
.

untuk dapatkan info lanjut mengenai produk vitamin shaklee ini bolehlah hubungi SID penuh kasih sayang anda :


TINI
ð 01120757343
ð #pengedarshakleeperlis
ð #gerik #perlis #kangar
ð #pengedarshakleegerik
ð #vivix #slipdisc
ð #vivixtonikajaib



Monday, November 14, 2016

Wanita dan kecantikan melalui supplement.

Assalamualaikum....alhamdulillah...dah 15 november ,semalam fullmoon...ada . Yang dapat tgk ?cantikkan ..subhanaAllah..
.
Hari. Ni tini nak share ttg vitamin untuk mereka yang bergelar wanita #wanitaituberharga kan..
.
Kawan-kawan kalau tgh dok mencari vitamin tuk kesihatan wanita boleh cuba shaklee ni..
Banyak tau vitamin yg boleh membantu dgn masalah kawan2 tu.
.
Apa dia vitamin tuk wanita tu,cer share ;
Ok hari ni tini share serba sikit ttg vitamin tuk wanita,gadis ,anak dara dan mak dara ye...
.
Antaranya ialah;
1.Set wanita gorgeous
-terdiri daripada esp ,vitamin c ,vitalea dan ,gla complex.

2.set anti penuaan
Terdiri daripada vivix dan collagen powder

3.set kesuburan budget
Terdiri daripada gla dan vitalea

4.set kentut faraj
Terdiri daripada ostematrik ,alfalfa dan gla compleks


5.set ibu hamil
- terdiri daripada esp,vitalea,bcomplek, vitamin c ,ostematrik,omega

6.set pantang
_terdiri daripada esp,vitalea,b compleks, zinc complek, vitamin c ,oetematri ,lecithin dan alfalfa.

7. Set menyusu budget
-terdiri daripada esp,vitalea, vitamin c,lecithin dan alfalfa.



Eh shaklee pun ado set penjagaan luaran tau..iaitu;
1.set penjagaan wajah yg terdiri dr
👉set enfusell
👉set nutriwhite

2.krim herbal blend - tuk jeragat ,tumit kaki pecah dan stretchmark juga.

Hah tu dia berjela panjang nya ...ni ada lagi yg belum selit ni ...banyak kan....apa apap pun vitin shaklee ni kadang 2 kita amik tuk kecantikan kulit tapi bonus kita akan dpt kesihatan dalamn kita pun mantop tau...nak tahu rahsianya...pm la tini ye...01120757343 ingat tau..


Untuk maklumat lanjut tentang vitamin. shaklee.boleh hubungi

Tini
01120756343
Fb :hartini zulaikha
Fanpage :duniavitamin tin
Pengedar shaklee perlis dan shaklee gerik

Cara tingkatkan kesihatan agar dapat mencegah penyakit dari awal.

hai kawan-kawan...rindu ye tiada bingkisan dari tini....
seperti mana kawan-kawan tau tini adalah pengguna shaklee dan agen shaklee yang sah...
buat kawan-kawan yang baru mengenali tini salam kenal ye ..salam ukhwahfillah.....
hai tini agen shaklee yang sah..salam kenal...boleh gitu..hihihi

.hari ini tini nak bagi tau pada kawan-kawan dan nak sharing lah katakan tentang semua info kesihatan didalam blog ini boleh kawan-kawan gunapakai..bukan apa tini nak share semuanya ilmu kesihatan yang tini tahu dan anak semua orang sama-sama amalkan kehidupan lebih sihat.
dan kalau boleh nak semua kawan-kawan tini hidup dan dalam kesihatan yang lebih baik bermula dari hari ini.

alaaahh...semua org akan matila..mkn vitamin pun mati gak..
of coz mati itu pasti kan tapi mau ka kita tgglkan orang kesayangan kita tanpa hala tuju sebelum kita beri apa-apa perlindungan yg sepatutnya pada mereka? tak mahu ka kita sama-sama hidup dengan sihat bersama orang ygkita sayang ni...sekurang-kurang saat kematian kita nnti org tersayang dah ada perlindungan kan...betui tak?
.
tu dia aihhh pjg plak.... tapi atas kesedaran kesihatan la yang buat tini mula mencari sesuatu yang boleh meningkatkan kesihatan tini dan keluarga. Alhamdulillah mujur ummi Mai Md Saupi telah kenalkan tini dengan shaklee. dan dari bersalin anak ke 3 hingga kini tini dan family adalah pengguna shaklee..
.
apa yang lebih baik adalah nampak perubahan pada kesihatan semua ahli keluarga tini...Alhamdulillah...itu yang tini syukur sangat.. Alhamdulillah...
.
.
.Image result for bonus shaklee


Dalam shaklee ni sambil kita makan vitamin saja pun kita boleh dapat bonus tau .. apatah lagi kalau kita sama-sama share kebaikan ni pada semua orang disekeliling kita tau.. lagilah akan dapat bonus yang besaoooor tu... macam mana nak bonus yang besorrr tu.....kena la roger tini ye..nanti tini gtau personal dan sedetailnya...bonus yang kita dapat ni sangat-sangat best...klu kita usaha kita yang dapat orang upline kita xde share dr hasil jualan kita ni. hah best kan memang xde sistem piramid walaupun shaklee ni mmg MLM( serius sblm ni tini sendiri pun tak tahu shaklee ni MLM gak )
lagi plak sistem bonus shaklee ni telah dipatenkan ..mn ada MLM lain boleh tiru tau dan mmg patuh syariah tau...so xperlu risau...kita keje teruk org atas mmg xdapat apo-apo k ..kita yg kayo...best ke best??
.
apa yang best tentang shaklee ni?
yang best tentang shaklee ni adalah setiap vitamin nya memang terjamin dikaji oleh saintis yang bukan calang-calang orangnya. lagi plak shaklee sendiri berbelanja hampir usd 300 million setiap tahun untuk kajian R&D nya.hah tgk tu bkn calang-calangkan...memang setiap vitamin dihasilkan dikaji dengan teliti bukan sembarangan boh campur2 dan gaul2 je tau...
.

Image result for r&d shaklee

sebab itu lah shaklee ini selamat ...lagi pulak bahan-bahan yang digunakan adalah dari bahan-bahan semulajadi tau... so sebab itu selamat,semulajadi dan berkesan untuk kita guna... best ke best?
.
Image result for r&d shaklee

apa yang tini harapkan dalam shaklee ni..tini dapat share dan dapat bgtau pada semua tentang baiknya kita mencegah penyakit dari kita merawat sakit tu...mencegah dari awal dengan menjaga kesihatan dan mengamalkan pemakanan sihat serta mengambil supplement tambahan yg selamat sebagai langkah untuk hidup lebih sihat...insyaAllah...

kalau nak cuba vitamin shaklee boleh jer roger tini ni ye..
walau pot pet di alam maya tapi pemalu disebalik tabir nya...eeewaahhh....

jangan lupa no tini ni ==> 01120757343
pengedar shaklee perlis
fb pg : duniavitamin tini.