Thursday, August 25, 2016

Set pantang mudah dan senang

Vitamin atau supplement yg kita amik setiap hari ni sebenarnya melengkapkan hairiki makanan yg sepatutnya kita ambil untuk lengkapkan nutrien tubuh kita...

Bg ibu yg didalam pantang pula,pemakanan didalam pantang ada yg boleh dimkn dan ada yg kena pantang,jd disinila fungsi vitamin atau supplemen menjadi sgt penting..

Bagi ibu didalam pantang sy ingin syorkan mengambil set pantang yg mengandungi 5 item asas ini iaitu :




1) vitalea-multivitamin
Yang mengandungi 28 jenis vitamin yg lengkap dengan zat besi dan membantu meningkatkan haemoglobin ibu yg didalam pantang setelah kehilangan byk darah didalam proses bersalin.

2) B-compleks
Membekalkan tenaga dan asid folic didalamnya membantu dalam pembentukan sel-sel darah merah didalam tubuh kembali setelah kehilangan darah didalam proses bersalin. Ia juga membantu melawan simptom dan punca tekanan dan kemurungan ketika didalam pantang.

3) Sustained release vitamin c 500mg
Membantu meningkatkan sistem imun ibu yg berada didalam pantang serta menyembuhkan luka bersalin . Ia juga penting dalam pembinaan tisu penghubung untuk mencantum semula tisu yg koyak semasa proses bersalin.

4) zinc compleks
Membantu proses penyembuhan luka dalam badan terutama luka didalam rahim dan menyembuh luka luaran. Ia juga dapat menggantikan ikan haruan kerana dalam ikan haruan kaya dengan zinc.

5) ESP
Merupakan sumber protein yg sangat diperlukan untuk menghasilkan hormon dlm badan. Ia juga membantu meningkatkan sumber protein dlm komponen utama dalam susu ibu dan dapat mengurangkan masalah kurang susu semasa dalam pantang.ia juga membantu membina dan membaiki sel lantas menggalakkan penyembuhan luka dgn segera.

5 jenis vitamin ni adalah vitamin asas didalam pantang untuk ibu yg berpantang .ia juga boleh ditambah dengan omega, alfalfa dan ostematrik.

Omge dan alfalfa boleh membantu ibu kembali langsing seperti sebelum hamil dan juga membantu dlm penghasilan pengeluaran susu ibu.manakala ostematrik puka membekalkan kalsium disaat ibu menyusukan bayi..ia juga membantu untuk menggelakkan ibu sembelit ketika pantang.

Untuk kawan- kawan yg sedang mencari set pantang dlmn,sy sgt suggestkan amikset ini yg sgt mudah diamalkan..

Untuk info lanjut bolehla pm tini ye
01120757343.

Testimoni mereka yg mengambil set pantang ..

#tsunamishaklee
#sgvt3
#sgv
#omsgroup
#pengedarshakleeperlis
#setpantang
#setpantangmudah
#sethamil
#setmyusu
#cantikdansihat

No comments: