Friday, March 11, 2016

ketahui keistimewaan ESP soya non-GMO yang akan membuatkan anda mengidaminya.


Tahukah kawan-kawan ESP mmg TIADA kolestrol?
Ini kerana ESP dihasilkan daripada tanaman iaitu soya yang ditanam secara organik. oleh itu,  Pesakit darah tinggi tiada masalah untuk makan ESP.

ESP juga takde asid urik, sebab asid urik ini hanya datang daripada badan, bukannya dari makanan. Jadi, pesakit gout pun boleh mengambil hidangan ESP ini.

Dan sebab ESP adalah produk semulajadi, ia sangat mudah dihadam & diserap oleh badan. Jadi, badan kita pun boleh dapat kebaikan protien drpdnya sebanyak dan secepat mungkin.

tahukah kawan-kawan didalam ESP mengandungi 9 asid Amino penting?

Unsur protien terdapat 21 jenis iaitu 

  • 12 daripadanya dinamakan non-essential amino acid dan dihasilkan oleh badan kita.
  • 9 lagi dinamakan essential amino asid dan hanya boleh didapati daripada makanan yang kita makan ( badan kita tidak boleh menghasilkan protein tersebut.)
dan tahukah kawan-kawan didalam ESP terkandung  9 asid amino penting tu..
nak ini dia 9 asid amino penting tu...


wah memang bestkan.. sekali shake ESP badan kita dah lengkap 9 asid amino ni..untung tu..

Protein boleh didapati didalam makanan seperti ayam , ikan dan daging. tapi tahukah kita setiap kali makan makanan tersebut berapa banyak kah protein yang telah masuk kedalam badan kita?
tahukah kita cara kita memasak makanan tersebut boleh menyebabkan protein hilang dan kita hanya makan makanan tersebut hanya untuk dapat kenyang dan tiada khasiat yang sepatutnya masuk ke dalam tubuh badan kita umpama kita memakan hampas saja.

ini adalah kerana makanan yang kita masak pada suhu yang tinggi akan menyebabkan protein itu hilang ketika kita memasak.

Tahukah kawan-kawan  ESP soya non-gmo ,diproses pada suhu yang rendah menggunakan air adalah kerana untuk mengekalkan kandungan protein yang terbaik didalam ESP.


Image result for memasak daging

ESp juga rendah G.I? tahukah kawan-kawan apa itu G.I?
G.I ialah glisemik indeks atau dalam bahasa melayunya kadar pertukaran sesuatu makanan kepada glukosa.

Apa istimewanya rendah G.I ni?
istimewanya ialah apabila kita makan sesuatu yang rendah G.I ini kita akan mudah kenyang yang panjang , jadi ia akan membantu kita mengurangkan pengambilan kalori yang berlebihan. Jadi sebab itu kalau-kawan yang sedang dalam proses untuk turunkan berat badan disarankan mengambil esp sebagai salah satu makanan tambahan .



             Image result for esp rendah glikemik indeks                              Image result for esp rendah glikemik indeks

semoga perkongsian ini bermanfaat untuk semua kawan-kawan  yang masih tertanya-tanya apakah istimewanya esp ni... kalau nk tahu lebih banyak tentang manfaat ESP ni bolehla kesini ye.
























Jika kawan-kawan berminat untuk tahu lebih lanjut tentang supplemen shaklee  boleh terus hubungi saya :



Jika anda berada di sekitar negeri perlis anda boleh dapatkan supplemen shaklee dari saya  secara COD ini kerana saya adalah Pengedar Sah Shaklee area kangar dan beseri .

Sebarang pertanyaan,Tempahan dan Temujanji :
Call/ Whatsapp : 01120757343
Email : lovetinimade@gmail.com
FB : Hartini Zulaikha

No comments: