Monday, January 25, 2016

Rawatan penapis buah pinggang bocor atau nephrotic syndrome.

Assalamualaikum semua.

diharap semua pembaca blog didalam lindungan dan rahmat Allah s.w.t.

Seringkali kita lihat bila umur semakin meningkat ,kita akan memperolehi banyak jenis penyakit.

memang tidak dinafikan di malaysia negara tercinta kita ini penuh dan kaya dengan pelbagai makanan yang sedap-sedap.

                                           Image result for makanan sedap

Keasyikan kita menikmati makanan-makanan yang sedap ini tanpa mengambil langkah-langkah pencegahan mungkin boleh membawa kepada kemerosotan kesihatan kita bila usia semakin bertambah.

wah panjang lebor pulak dok bercerita tentang makanan dan kesihatan ye..bukan apa beringat sebelum terkena..kalau dah kena memang sakit hanya kita yang menanggung...kos ubat,kos hospital , kos utiliti dan banyak lagi...okla stop dulu yang tu nanti kita sambung bicara...

mari berbalik pada garapan yang hendak dikongsikan hari ni tentang rawatan untuk buah pinggang bocor atau nephrotic syndrome ni.

Jika ada kawan-kawan yang ada mengalami tanda-tanda buah pinggang bocor ini dinasihatkan untuk berjumpa dahulu dengan doktor bagi mengesahkan masalah ini.boleh baca disini untuk tanda-tanda buah pinggang bocor .klik saya

kawan-kawan tau tak  apa rawatan untuk mengatasi masalah buah pinggang bocor atau nephotic syndrome ini?

Antara kaedah rawatan secara klinikal yang boleh diusahakan oleh doktor ialah :
  • ubat kencing akan diberikan jika bengkak badan dan kaki berlarutan sehingga boleh mengancam nyawa
  • ubat steroid ( prednisolone ) akan diberikan sehingga tiada lagi protein dikeluarkan didalam air kencing. Dos akan dikurangkan berperingkat-peringkat.
  • Antibiotik akan diberikan jika berlaku sebarang jangkitan.
  • Protein albumin akan dibekalkan didalam salur darah jika perlu
  • memastikan pengambilan kalori dan protein dalam diet yang seimbang.
  • perlu menjaga diet seharian dalam mengurang pengambilan garam dan mengurangkan pengambilan air untuk ederma yang teruk.



Selain itu kita juga boleh menggunakan nutrisi atau supplemen bagi membantu mengelakkan masalah buah pinggang bocor atau nephrotic syndrome ini semakin serius.


Di shaklee , antara nutrisi atau supplemen yang boleh membantu meningkatkan kesihatan bagi pesakit yang mengidap buah pinggang bocor atau nephrotic syndrome ini ialah :


1) VIVIX 

Image result for sayang buah pinggang
  • Memperbaiki DNA. Setiap hari, tubuh kita mengalami kerusakan DNA (salah satunya akibat radikal bebas) yang menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. Vivix membantumelambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita dan melambatkan proses tersebut.
     
  • Memperbaiki tenaga sel. Semakin tubuh kita mengalami penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. Ini akan menurunkan fungsi sel. Vivix membantu menguatkan sel tubuh.
     
  • Membantu meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imunitas (kekebalan) dan sendi. Semakin tua, semakin kita rasa sakit sana sini, ingatan pun makin pudar. Vivix membantu mengembalikan keremajaan.

klik sini untuk detail tentang VIVIX

2) OMEGA GUARD
Image result for omega guard
  •  merupakan Asid Dokosaheksanoik (DHA) dan Asid Eikosapentanoik (EPA) adalah asid lemak 3 yang ditemui dalam ikan laut dalam. 
  • DHA dan EPA dipercayai mampu mengurangkan keradangan, menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata yang perlu diperolehi melalui pemakanan.
  • Shaklee OmegaGuard merupakan makanan tambahan yang mengandungi minyak ikan. Satu hidangan OmegaGuard menyediakan 1000mg asid lemak omega 3 termasuk DHA dan EPA.

klik sini untuk detail tentang OMEGA GUARD

3) ESP DAN MEALSHAKE
                                                           Image result for esp shaklee

  • Membantu membekalkan protein baik yang diperlukan oleh tubuh badan yang lengkap dengan 9 asid amino yang amat perlu untuk tubuh badan bagi meningkatkan tahap keperluan protein dalam tubuh badan kita.




Image result for mealshake

Sebagai rujukan kawan-kawan boleh merujuk testimoni mereka yang telah sembuh dari penyakit buah pinggang bocor atau nephrotic syndrome ini Testimoni disini dengan menggunakan kaedah suplemen shaklee sebagai langkah pencegahan.




moga semua informasi ini bermanfaat untuk anda.

jika kawan-kawan berminat untuk tahu lebih lanjut tentang supplemen shaklee ni boleh terus hubungi saya :


Jika anda berada di sekitar negeri perlis anda boleh dapatkan supplemen shaklee dari saya  secara COD ini kerana saya adalah Pengedar Sah Shaklee area kangar dan beseri .

Sebarang pertanyaan,Tempahan dan Temujanji :
Call/ Whatsapp : 01120757343
Email : lovetinimade@gmail.com
FB : Hartini Zulaikha





      No comments: