Sunday, April 5, 2015

kandungan GLA shaklee

Assalamualaikum...

Hari sabtu pertama di bulan april 2015..
Ok kali ini saya hendak berkongsi dengan anda semua tentang GLA SHaklee.

GLA boleh didapati dalam banyak brand di pasaran kini,
samada boleh didapati difarmasi , toko-toko perubatan maupun kedai supplement yang berdaftar.

Apa perbezaan GLA Shaklee?

Kebanyakan GLA iaitu gamma-linolenic asid yang ada di pasaran dihasilkan dari Evening Primrose oil(epo), manakala GLA Shaklee diekstrak dari borage yang mengandungi lebih dari 2 kali ganda GLA dalam EPO.

Borage juga adalah 3 kali ganda lebih dari segi bioavailabiliti dan 3 kali lebih berkesan dari EPO. Shaklee mengekstrak GLA dari borage yang ditanam secara organik dikawasan Saskatchewan.

Apa ada dalam sebiji kapsul GLA Shaklee?

Setiap kapsul mengandungi lebih 300mg GLA yang mana ianya adalah sumber terbaik omega-6.
ianya digabungkan dengan minyak sunflower dan vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya.
kesegaran dan keberkesanannya terpelihara oleh ShakleeGuard,anti-oksidan semulajadi yang dipaternkan. Bioavailabilitinya dibuktikan secara klinik dimana ia mampu menyerap dan mengadun kedalam sel dan tisu.


English Primrose Oil vs. Borage Oil (GLA Complex Shaklee)

Ramai yang bertanya tentang produk EPO Shaklee. EPO atau English Primrose Oil, dibuat dari sejenis bunga bernama English Primrose, sekian lama digunakan untuk menyelesaikan masalah wanita dan sakit sendi. Hinggakan nama EPO disalah-sangka sebagai nutrien macam DHA, EPA, etc. EPO sebenarnya minyak dari bunga english primrose.

Dalam minyak english primrose ni mengandungi GLA (gamma-linolenic acid) dan minyak inilah yang berguna untuk selesaikan beberapa masalah tersebut. GLA ini juga terkandung dalam bunga borage yang digunakan sebagai bahan utama dalam GLA Complex Shaklee.


Perbezaan English Primrose Oil dengan Borage Oil?
Jadi, apakah perbezaan antara EPO dengan borage oil? Borage oil mengandungi GLA yang lebih tinggi dari EPO iaitu sebanyak 25% berbanding 10% GLA dalam EPO.
Kelikatan GLA yang lebih tinggi terbukti lebih baik untuk membantu dalam beberapa masalah kesihatan seperti PMS, arthritis, malah ekzema.
Bukan itu saja, GLA Complex Shaklee mengandungi Vitamin E dan minyak biji bunga matahari yang kaya dengan asid lemak Omega-6. Daun borage juga dikatakan galactogogue yang bagus (dalam GLA Complex Shaklee bukan daun, tapi biji bunga borage).
Borage oil juga digunakan pada akhir kehamilan untuk mematangkan serviks.

Kredit to  http://www.celikvitamin.com

Bulan april ini ada promosi yg hebat untuk GLA SHAKLEE..






nak tahu lanjut boleh hubungi saya terus..
pengedar shaklee perlis anda..
#tinisupervisorjun2015

pengedar Shaklee perlis
hartini zulaikha
0195057535
wasap 0134286293







No comments: