Pages

Thursday, November 6, 2014

Promosi November - omega guard

Assalamualaikum...

alhamdulillah nk berkongsi dengan semua tentang promosi bulan oktober 2014.

kali ni double promotion memang berbaloi..
bulan ini adalah  bulan OMEGA GUARD.

Seperti biasa promosi nya ialah
1) beli 6 percuma satu botol
2) twin pack promo dengan diskaun 5 %

wahhh amat berbaloi .boleh pilih pakej yang anda berkenan.

harga sebotol omega guard ialah RM136 dengan isian 90 biji.

Omega guard shaklee merupakan makanan tambahan yang mengandungi minyak ikan.
satu hidangan omega guard mengandungi 1000mg asid lemak omega 3 termasuk EPA dan DHA .



berminat untuk mengatahui maklumat tentang omega guard
anda boleh 
tinggalkan komen
sms : 0195057535
wasap : 01121569535
saya PENGEDAR SHAKLEE PERLIS


Wednesday, November 5, 2014

Tentang kebaikan Omega

Assalamualaikum...
Alhamdulillah syukur dapat bernafas dibumi yg penuh rahmat ini..
kawan-kawan semua sihat?saya doakan semua rakan berada dalam rahmatnya.
Hari ini saya nk kongsi dengan  kawan-kawan tentang kebaikan omega .

 contoh makanan yang mengandungi omega 3


Apakah itu omega?

Omega adalah asid lemak perlu yang tidak boleh dihasilkan oleh tubuh badan sebaliknya perlu diambil melalui pemakanan seharian. 
Tahukah kawan-kawan bahawa masih banyak khasiat Omega3 yang kurang kita sedari! Sedangkan zat ini amat baik untuk kesihatan kita!!
Omega 3 terdiri daripada EPA dan DHA. 
Tahukah kawan-kawan akan kebaikan bahan-bahan ini?

EPA MENCEGAH
  • Kanser
  • Pembekuan Darah
  • Pembekuan Lemak dalam Darah
  • Kadar Kolestrol berlebihan
  • Penyakit Jantung
  • Tekanan Perasaan
  • Tekanan Darah Tinggi

TUGAS DHA
  • Mencegah Radang Sendi
  • Mencegah Asma
  • Meningkatkan Daya Seks
  • Mengelakkan Kanser PAYUDARA, USUS, PANKREAS DAN PROSTAT
  • Mencegah Penyakit Kulit
  • Mengelakkan MIGRAIN ,RASA KEBAS DI ANGGOTA BADAN SERTA KESEJUKKAN PADA KAKI DAN TANGAN.


Antara Sumber OMEGA3 yang boleh kita dapatkan adalah melalui pemakanan makanan berikut
  • Telur
  • Ikan salmon
  • Ikan Tuna
  • Ikan sardin
  • Ikan bilis
  • Ikan makarel
namun pastikah kawan-kawan bahawa omega 3 yg terdapat dalam makanan berikut tidak terhapus oleh cara kita memasaknya? 
kalau kawan-kawan yakin maka bekalan omega untuk tubuh badan kita lengkapla kan...
namun sebagai pemakanan tambahan kawan-kawan juga boleh mendapatkan omega 3 ini daripada supplement atau vitamin yang disahkan oleh KKM..

walau bagaimanapun pastikan supplement yang kita ambil tersebut mengandungi omega 3 yang tinggi bukan nya lemak ikan ye...


berminat untuk mencuba vitamin dari shaklee ?
anda boleh dapatkan dari saya percuma untuk khidmat nasihat kesihatan..


pengedar shaklee perlis - hartini zulaikha
wasap :01121569535
sms: 0195057535

Thursday, October 2, 2014

Promosi oktober

assalamualaikum...
lama menyepi..
bersawang dah blog ni..huhuhu...

promosi bulan ini ialah produk unggul shaklee iaitu ESP..
seperti biasa beli 6 percuma satula kan...




bulan ini juga ada combo promosi dimana mealshake juga dipromosikan dengan..
beli 3 percuma satu...



Dan sudah pastinya combo terbaik dari shaklee ialah 
ESP+ MeALSHAKE + PeRFORMANCE DRINK = ENERGY booster..



siapa yang boleh minum esp dan mealshake ?
*kanak yang kurang selera makan
*orang dewasa yang nak gemuk
*ibu menyusu badan
*ibu yang mengandung
*orang tua yang perlukan tenaga
*kanak-kanak ekzema
*orang dewasa yang hendak diet/kurus
*wanita yang nak kulit yang gebu
dan banyak lagi..

nk tahu lanjut pm kita agen shaklee beseri anda ye..


Agen shaklee beseri: lovetinimade@gmail.com




Tuesday, August 5, 2014

GLA untuk Menstabilkan hormon

Assalamualaikum...

salah satu perkongsian untuk semua......
bagi yang ada masalah hormon bolehla amalkan cara permakanan vitamin ini ye.

FASA PERTAMA :
 Menstabilkan hormin badan dengan GLA dan VITALEA

 Makan Vitalea setiap hari. 1 biji selepas sarapan setiap hari. Jangan makan vitalea dengan makanan dan minuman berasaskan susu. 
 Makan GLA Complex 1biji selepas sarapan dan 1 biji sebelum tidur makan.
 Bagi tujuan kesuburan,, GLA Complex mestilah dimakan SETIAP HARI. Bagi bulan pertama, makan semasa hari pertama haid sampai period semula. Jangan berhenti makan masa period ya.
 Anda mesti ambil perhatian, semasa bulan pertama makan GLA, anda patut tahu bila tarikh anda sepatutnya datang bulan. Contohnya, bulan lepas kitaran anda 28 hari. Jadi bulan ni lebih kurang 28 hari juga.
 Kalau dah masuk 30hari tak period lagi, buat Urine Pregnancy Test. Kalau ujian UPT positif dan ada sah mengandung, terus BERHENTI MAKAN GLA ya.
 Kalau tak hamil dan period datang macam biasa, kita masuk peringkat ke 2 pula

FASA KE 2 :
 Lepas hormon badan dah stabil


 Kira berapa hari kitar period anda. Berapa hari? Untuk contoh n kita ambil 30 hari ye. Kemudian bahagikan kitaran anda dengan 2. Contoh 30hari bahagi 2 ialah 15 hari. maka waktu subur anda pada hari ke 15 selepas haid (hari pertama).
 Makan GLA complex sejak hari pertama haid sehingga sehari sebelum waktu subur iaitu hari ke 14. Sebiji sehari shj.
 Pada hari ke 15, JANGAN berhenti makan GLA. Vitalea masih makan macam biasa.
 Buat ujian UPT sekiranya haid tak datang macam biasa.
 Jika haid datang macam biasa, ulang FASA ke 2 ini sehinggalah hamil ya. Jika anda hamil, terus STOP makan GLA.







untuk sebarang pertanyaan,konsultasi dan pembelian boleh :
email : lovetinimade@gmail.com
sms :019507535
WA: 01121569535

pengedar shaklee perlis




Promosi Ogos

Assalamualaikum...

alhamdulillah ogos dah masuk dalam 9 hari dah..dan sudah 11 syawal dah hari ni.
dah mula ganti puasa dan puasa 6? alhamdulillah kalau yang dah mula..
pada yang belum masih belum terlambat. saya pun insyaAllah minggu depan baru dapat mula berpuasa insyaAllah..

sempena masuk bulan baru ni iaitu ogos 2014 nak kongsi promosi bulan ini iaitu GLA complek.

pembelian 6 botol akan dapat percuma satu botol.seperti biasa ia memang menguntungkan anda.

jom kita tengok apa kandungan dalam GLA Compleks ni..

GLA Complex Shaklee merupakan kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E. Kebiasaannya digunakan untuk regulate kitaran haid, simptom PMS, sakit kepala dan untuk mereka yang menopause. Selain itu, GLA Complex ini amat bagus untuk skin textureskin repair dan buat skin glowing.

Gla boleh dimakan oleh remaja , lelaki dewasa ,wanita dan orang tua.
GLA dapat membantu mengurangkan simptom PMS kronik, senggugut yang teruk , kencing manis , meningkatkan kesuburan , membaiki kitaran haid dan lain-lain lagi. ( SIla dapatkan nasihat dari  SID  anda sebelum mencuba ye)

jom kita baca antara kebaikan GLA

· Membantu mengawal dan mengatur kitaran haid.
· Meningkatkan kesuburan.
· Melegakan PMS (Pre-Menstuatation Syndrome)
· Membantu dalam menangani menopause.
· Menguatkan kuku & rambut.
· Menjadikan kulit lebih sihat & berseri-seri.
· Membantu menangani ekzema.
· Melegakan symptom akibat Rhematoid Artritis.
· Mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri.
· Menguatkn immuniti badan.
· Mempelahankan process penuaan.
· Mengurangkn “blood clot” yang menyebabkan serangan jantung.
· Mengawal kencing manis
· Mengawal kolesterol.
· Bagus untuk saraf. 

untuk sebarang pertanyaan ,konsultasi atau pembelian boleh :

emailkan : lovetinimade@gmail.com
sms :0195057535
WA: 01121569535

Pengedar shaklee perlis





Friday, July 11, 2014

VIVIX- promo Julai

Assalamualaikum..
promosi julai masih berlangsung.
untuk vivix sepanjang bulan ini..
julai 2014

Vivix® mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol.

 Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.  

sebab itu vivix digahkan sebagai tonic anti-penuaan dimana ia membantu  melambatkan proses penuaan wajah.


Vivix boleh diamalkan oleh mereka yang mempunyai penyakit-penyakit seperti :
  • kencing manis
  • darah tinggi
  • penyakit jantung
  • radang usus
  • masalah prostat
  • pesakit kanser
  • pesakit gout
  • dan lain-lain

eh orang yang tak ada penyakit tu tak boleh amalkan vivix ke?
boleh saja kalau anda nak amalkan pengambilan vivix ini untuk kesihatan sistem imun badan. Memang mantaplah nnti hasilnya..
kulit yang sihat , kesihatan dalaman yang baik dan sebagai perlindungan antioksidan  yang tinggi. Awek muda hasilnya.




Ini adalah antara testimoni mereka yamg mangambil vivix sebagai kaedah pencegahan untuk penyakit mereka.


kencing manis atau diabetis



Darah tinggi


Sakit sendi atau strok



Kencing manis


Diabetes

berminat untuk mencuba?

nak tahu lebih lanjut tentang vivix?

emailkan kepada saya
hartinizulaikha
lovetinimade@gmail.com
atau sms sj
0195057535

nak order

Pengedar shaklee Perlis



Thursday, July 3, 2014

Healing crisis ketika pengambilan supplement shaklee.

Anda rasa semakin teruk setelah mengambil produk Shaklee kami?

Q: Apakah yang dimaksudkan dengan krisis penyembuhan? 


A:Ia merupakan satu proses berterusan dalam badan yang mengambil masa untuk membersih dan membina semula sel-sel badan yang telah rosak akibat radikal bebas. Sebahagian dari proses ini akan mula untuk menyingkirkan toksin yang telah sekian lama terkumpul didalam badan sepanjang hidup. Semasa proses penyingkiran toksin, badan anda akan mengalami tanda atau sintom yang membuatkan rasa tidak selesa, dan ia dipanggil sebagai krisis penyembuhan. Dalam perubatan China, penyembuhan terbaik sentiasa didahului dengan krisis penyembuhan.


(img:2143902254450)

Q:Mengapakah krisis penyembuhan selalu terjadi selepas mengambil makanan tambahan? 

A:Menurut Professor Yoshio Niwa, seorang pakar dalam nutrisi molekul, apabila kita menambahkan pengambilan nutrien, nutrien itu akan bertindak balas dengan oksigen didalam badan. Dan tindak balas ini akan merangsang organ badan bagi menjalankan proses pembersihan, penyingkiran, menggantikan tisu yang lama dengan tisu yang baru dan lain-lain lagi dengan berkesan. Sebagai contoh, anda akan mengalami ruam pada kulit, lebih banyak pergerakan usus, dan ini merupakan satu tanda bahawa badan sedang menjalani proses menyahtoksin. Bayangkanlah sekiranya badan anda seperti besi paip yang berkarat, dan bila anda meletakkan serbuk anti karat atau pencuci paip, banyak karat yang terhakis akan keluar daripada dinding paip tersebut, dan itu akan menyebabkan anda berasa lebih teruk serta banyak kotoran-kotoran yang terdapat di sekeliling paip itu. Tetapi selepas karat itu disingkirkan, paip tersebut akan menjadi lebih baik dan kembali bersih seperti baru.

Q:Adakah krisis penyembuhan petanda yang baik? 

A:Ya. Krisis penyembuhan merupakan satu petanda yang menunjukkan rawatan atau makanan kesihatan yang diambil benar-benar berkesan. Sesetengah orang akan berfikir yang sintom mereka menjadi semakin teruk, tetapi hakikatnya ia adalah proses penyembuhan semulajadi dan ia ternyata petanda yang sangat baik untuk mendapatkan kesan krisis penyembuhan yang sebenar. Umumnya, krisis penyembuhan hanya berlaku kepada orang yang sihat sepertimana daya tahan mereka masih cukup kuat untuk mendapat tindak balas dari perubahan biologikal semasa proses penyembuhan itu berlaku.

Q:Adakah setiap orang akan mengalami petanda dan sintom yang sama semasa krisis penyembuhan? 

A:Setiap orang adalah berbeza. Sesetengah individu akan mengalami krisis penyembuhan sebaik sahaja mereka mengambil makanan tambahan dan mereka yang lain hanya akan merasai selepas satu atau dua bulan. Kesannya juga berbeza. Lebih banyak toksin di dalam badan, lebih teruk lagi krisis penyembuhannya.

Q:Secara umumnya, berapa lamakah tempoh bagi krisis penyembuhan ini?

A:Ia sebenarnya bergantung kepada keadaan kesihatan individu tersebut. ia mungkin mengambil masa dalam tempoh 2-3 hari atau mungkin berbulan lamanya.

(img:2143904174498)

Q:Ramai orang bertambah baik selepas mengambil makanan tambahan, tetapi walaupun saya masih mengambil makanan tambahan, saya masih lagi tidak merasai sebarang perubahan, Mengapa?

A: Secara umumnya, selepas 1-2 bulan pengambilan makanan tambahan,anda sepatutnya telah merasai perbezaannya (cth. Tenaga bertambah, pergerakan sistem usus yang lebih baik, dll.) sekiranya tiada sebarang peningkatan, anda berkemungkinan mempunyai masalah seperti:

  1. Tidak mengamalkannya setiap hari
  2. Tidak mengikut dos yang telah di cadangkan
  3. Takut kepada krisis penyembuhan, lalu berhenti dari mengambilnya
  4. Pemakanan yang tidak sempurna serta mengamalkan gaya hidup yang tidak sihat
  5. Mengalami penyakit kronik yang memerlukan tempoh yang panjang untuk sembuh
  6. Mengalami keadaan yang kronik yang membuat anda hilang keyakinan dalam mana-mana rawatan mahupun makanan tambahan
  7. Mengalami masalah emosi

Tanda-tanda & Penyebab Krisis Pemulihan
Memahami Krisis Penyembuhan dan Petanda serta Simptom:

Krisis Penyembuhan Penerangan / Penyebab

Sakit kepala yang melampau Tekanan darah tinggi, petanda menyahtoksin

Demam, tidak cukup rehat Meningkatkan metabolisma,
merangsang fungsi
imunisasi badan

Cirit-birit, meningkatkan pergerakan Petanda bagi menyahtoksin,
usus, najis berbau, air kencing berbau menghimpunkan bahan
buangan dan sisa-sisa dalam usus
besar

Kembung perut Sistem penghadaman yang lemah

Ruam, kulit gatal, kelemumur, keluar lendir Fungsi hati yang lemah, usus besar
yang tidak sihat dan sistem
pembersihan

Penghasilan lendir seperti selsema, Fungsi paru-paru yang lemah, keluar
kahak kahak juga adalah petanda bagi
menyahtoksin

Pendarahan Hidung Mungkin petanda bagi kekurangan
darah

Rasa sakit pada otot dan sendi Badan berasid, toksin terkumpul
dibahagian yang sakit

Peningkatan rasa sakit di sebahagian Mempercepatkan krisis penyembuhan
badan yang bermasalah

Tidur yang bermasalah atau terlalu aktif Sistem saraf yang lemah

Kitaran haid yang tidak menentu, Hormon yang tidak seimbang /
perubahan waktu kitaran haid, kegatalan penyakit buasir
pada alat sulit, penghasilan lendiran yang
banyak

Lapar, Pening Tekanan darah rendah, anaemia

Loya, sembelit, tersedu Sistem hadaman yang lemah, masalah
hati

Edema (membengkak) Masalah buah pinggang

Rujukan: Dr. Mary Ruth Swope, Columbia Unversity

Tuesday, July 1, 2014

PRomo Julai..

alhamdulillah dah masuk bulan puasa bulan ramdhan bulan Julai ...

sempena bulan julai 2014 promosi vivix datang lagi...

waa...best best.... beli 6 percuma 1..

memang sah-sah dapat register free...


Vivix®adalah Minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol. 

Vivix® mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, 


Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan 

fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan 

dan sel anti-penuaan semulajadi.  






sebotol vivix mengandungi 150 ml.

antara manfaat VIVIX ialah:
  • Menggalakan rangsangan penuaan yang sihat
  • bantu dalam menghalang kanser
  • mengurangkan risiko penyakit jantung
  • mengurangkan komplikasi dalam pesakit diabetes
  • menyokong kesihatan sendi
  • mengurangkan indisen bagi penyakit alzheimer
  • membantu dalam pengurang berat badan
  • meningkatkan sistem imun
  • meningkatkan kesihatan mata
  • menyokong kesihatan keseluruhan
vivix juga mampu melambatkan proses penuaan jadi ia memang sesuai untuk yang suka kan kecantikan kerana vivix mampu mengembalikan keremajaan kulit anda  untuk lebih awek muda.









testimoni pelanggan..








untuk tahu lanjut boleh email saya

lovetinimade@gmail.com

Pengedar shaklee perlis anda
0195057535






Wednesday, June 18, 2014

Antioksida

Antioksidan merupakan zat yang mampu melambatkan atau mencegah proses oksidasi dari berlaku.

zat ini secara nyatanya mampu melambatklan oksidasi zat yang mudah teroksidasi meskipun dalam konsentrasi rendah...
hah amik ko bahasa sains tu mau pening gak untuk difahamkan btui x?

maksud kat atas secara mudah ialah antioksidan adalah salah satu zat yg dapat menghalang radikal bebas dari merosakkan sel-sel dalam tubuh badan kita.jadi zat ini menolong sel-sel tubuh badan kita untuk  atau menghalang radikal bebas dari menyerap zat zat dari sel tubuh badan kita..

apa kesan radikal bebas pada tubuh badan kita...?
baca kat cni ye : radikal bebas 




jadi bagaimana kita nak dapat antioksidan untuk tubuh badan kita?

antioksidan boleh didapati didalam buah-buahan dan sayur sayuran.
dengan pengambilan dan cara masakan yg betul mampu memberi tambahan antioksidan dlm tubuh badan kita.
antioksidan boleh diperolehi dari vitamin A,C dan E.
yang juga boleh didapati didalam buah-buahan dan sayur sayuran tertentu.




dikatakan buah-buahan dari kumpulan beri seperti blueberry adalah mempunyai unsur-unsur antioksidan yang baik disamping mengandungi vitamin c, e ,potossium ,kalsium dan asid folik.
buah ini juga mengandungi flavonoid yang mampu melindungi dan menguatkan salur darah dan sebagai anti penuaan.
namun begitu fungi antisoksidan itu akan terhapus atau ternecata apablia ia diambil dengan makanan lain seperti susu.


untuk mendapatkan manfaat dari buah-buahan tersebut pemakanan buah dengan cara yang betul  juga harus dititikberatkan iaitu
 diambil semasa perut kosong ,
sejam sebelum makan makanan yang berprotein
ataupun selepas 2 jam mengambil makanan berprotein.
jadi bagaimana disini kita tahu adat dan budaya kita yang suka mengambil buah-buahan bersama hidangan berat tidak membawa apa-apa manfaat pada tubuh badan kita malah mungkin mampu mengganggu proses penghadaman didalam usus kita.



Vitamin E jugamerupakan antioksidan semulajadi yang tinggi antioksidan yang terdapat dalam pelbagai jenis makanan.namun begitu kebanyakkan kita tidak memperlolehi  jumlah vitamin E yang mencukup didalam diet seharian kita.
Vitamin E ini amat penting kerana ia membantu memperbaiki dinding sel,kulit,otot,saraf , darah, dan jantung kita disamping itu juga ia memberi kesuburan dan membantu sistem imun tubuh badan kita
Vitamin E juga adalah penyembuh semulajadi kerana ia mampu menyembuhkan lika dan mengelakkan parut terjadi.
secara mudahnya nya vitamin E mam pu memudar dan menghilangkan parut yang ada pada tubuh badan kita.
ini adalah kerana Vitamin E membantu dalam menggantikan semula sel kulit, mengelakkan pembekuan darah dan dapat mengurangkan tekanan darah.

kita boleh mendapatkan  vitamin E ini daripada  makanan yang membekalkan sumber vitamin E seperti avocado, kentang , sayuran berdaun hijau gelap, kekacang dan semua bijirin.
Namun dengan faktor keadaan kehidupan sekarang kita boleh memperolehi sumber vitamin E ini dalam bentuk supplement.

Vitamin E tergolong dalam kumpulan tocopherols. 
Oleh itu, apabila membeli suplemen vitamin E, seharusnya kita bijak memilih vitamin E semulajadi dikenali sebagai d-alpha-tocopherol.
 Terdapat juga yang berbentuk sintetik dikenali sebagai dl-alpha tocopherol, namun ia patut dielakkan. 
Ini kerana, vitamin E semulajadi adalah lebih aktif secara biologi dan ia lebih mudah diserap dan kekal lama di dalam badan berbanding vitamin E sintetik.

oleh sebab itu saya memilih vitamin E shaklee sebagai supplement vitamin E saya kerana ia semulajadi,berkesan dan tanpa bahan kimia.


dibawah ini merupakan supplement shaklee yang mangandungi antioksidan yang tinggi.
baik untuk anda kerana ia semulajadi ,berkesan dan terbaik dengan harga anda mampu milik .


jadi jangan tunggu-tunggu lagi .
jom cegah radikal bebas didalam tubuh badan anda sebelum ia mendatangkan sakit yang perlukan rawatan yang lebih tinggi.
kerana kos mencegah adalah lebih murah daripada kos mengubati penyakit.

jom-jom dapatkan segera.

hubungi saya:

pengedar shaklee perlis
lovetinimade@gmail.com
0195057535




Tip memilih supplement 2- untuk diet

Pengambilan supplement untuk mereka yang hendak berdiet

Pengambilan supplement tidak terhad kepada golongan umur ataupun mengikut keperluan tubuh. Ia boleh diambil oleh sesiapa sahaja dan pelbagai tujuan. 
Antaranya, untuk tujuan berdiet. Minimum untuk seseorang memulakan program pemakanan harus terdiri daripada pengambilan supplement multivitamin atau mineral dan protein. Kemudian, berasaskan keperluan dan gaya hidup, ditambah dengan vitamin C, B kompleks dan vitamin E.


Apakah perkara yang Perlu Diambil Kira Jika Ingin Mengambil Suplemen?

Berbincang dengan doktor atau pegawai kesihatan anda jika anda:
* Memikirkan untuk menggantikan ubat yang biasa anda ambil dengan satu atau lebih suplemen.
* Sedang mengambil ubat-ubatan (sama ada preskripsi atau dibeli dari kaunter). Sesetengah suplemen didapati bertindak balas dengan ubat-ubatan.
* Mempunyai keadaan perubatan yang kronik.
* Sedang merancang untuk melakukan pembedahan. Supplement tertentu boleh meningkatkan risiko pendarahan atau menjejaskan anestetik dan ubat penghilang kesakitan.
* Sedang hamil atau menyusukan bayi.
* Sedang berfikir-fikir tentang memberi supplement kepada kanak-kanak. Banyak produk dipasarkan untuk kanak-kanak belum diuji untuk keselamatan dan keberkesanan mereka dalam kalangan kanak-kanak.
* Jangan ambil dos supplement yang lebih tinggi daripada apa yang disenaraikan pada label, kecuali doktor menasihatkan anda berbuat demikian.
* Jika anda mengalami sebarang kesan sampingan yang membimbangkan anda, berhenti mengambil supplement tersebut, dan hubungi doktor anda.

selain itu kena pastikan supplement tersebut mendapat kelulusan daripada kementerian kesihatan malaysia(KKM) .Perlu diambil perhatian juga kandungan didalam setiap supplement hendaklah bebas dari bahan kimia yang memudaratkan.

Oleh sebab itu saya memilih shaklee sebagai supplement saya kerana yakin  dengan tiga perkara – ia sentiasa SELAMAT, BERKESAN dan SEMULAJADI. 



Didalam produk Shaklee tidak mempunyai parabens, triklosan, phthalates, natrium lauril sulfat (SLS), natrium lauryl eter sulfat (SLES), 1,4 dioksana, atau propilena glikol. Tidak terdapat bahan-bahan yang diharamkan, tiada pewarna, tidak sebarang jenis lemak dan tidak mengandungi pemanis tiruan atau perisa.
shaklee juga tidak menjalankan ujian ke atas haiwan. Juga pembungkusan produk shaklee adalah selamat dan bebas daripada sebarang toksin-toksin biophenol mahupun asid phthalates dan cecair toksik.
 Ini yang membuatkan shakalee benar-benar pasti bahawa Setiap Produk Shaklee adalah 100% selamat digunakan. Terjamin.


Shaklee mempunyai beberapa supplement untuk set diet mengikut kesesuaian anda.. 
antaranya ialah :

Alfalfa dan herblax sebagai agen detox



lecithin dan omega guard sebagai agen pembakar lemak


ESP dan cinch sebgai agen memelihara otot dalam badan agar 
otot tidak mengeleber sewaktu proses penurunan berat badan.



   
     




untuk tahu yang mana terbaik untuk anda sila hubungi pengedar shaklee yang sah ye..
jangan pakai ambil sebarangan okey..
memang la tidak bahaya tapi jangan claim produk shaklee tidak mendatangkan hasil 
yang diingini sudahla ye..kerana anda perlu tahu kaedah pengambilan supplement ini dengan cara terbaik untuk mendatang kesan yang semaksimum yang anda inginkan ye.

jadi jangan segan silu hubungi pengedar shaklee sah anda..

saya pengedar shaklee perlis

hubungi saya : 

lovetinimade@gmail.com
0195057535


antara gabungan terbaik set kurus mengikut budget anda ...